A
Anikin
Sv: Rida ut själv ?
Håller verkligen med !!! Har landat ganska bra i beslutet att byta häst. Jag älskar verkligen mitt stolta vackra sto men ska man vara helt ärlig så har jag aldrig känt att jag matchar henne. Jag har börjat titta runt lite men det är svårt att hitta något tryggt. Har mailat på ett fint sto som jag hoppas på, hon låter mycket mildare än denna jag har nu !
Fast beslutet känns helt overkligt när man pysslar med en mys nallebjörn till häst i stallet , hon har verkligen världens bästa temprament i all hantering men så fort man sitter upp så är det 110% som gäller oavsett om det är uteritt eller träning !
Försöker också sjunga lite men tyvärr så hör jag själv att jag låter nervös då...
Personligen åkte jag nästan 70 mil för att provrida min nuvarande häst. Dessförinnan åkte jag land och rike runt och provred hästar, många var stissiga trots att jag i inledningsskedet talade om att det är viktigt för mig med en trygg häst! När jag ringde på den jag nu har så klickade det direkt redan med ägaren och jo, allt hon sa stämde perfekt när jag väl tagit mig de 70 milen.
Hästen är en klippa och trygg, såpass att när jag ibörjan, av gammal vana, stissade upp mig för saker och ting (lastbilar som kom, nerförsbackar, blåst osv.osv) så behöll han lugnet! Efter bara ett par dagar så hade jag glömt allt jag brukade vara rädd för. Han reagerar på vilda djur men det blir bara lite spring och eftersom jag numera är lugn själv så reder vi upp det snabbt.
Så det FINNS hästar som passar även oss lättskrämda varelser det gäller bara att ge det tid att finna rätt. Du ska ju tycka det är kul att rida! Visst ska man kämpa men det är ingen självplågarhobby man lägger en förmögenhet på?!
Håller verkligen med !!! Har landat ganska bra i beslutet att byta häst. Jag älskar verkligen mitt stolta vackra sto men ska man vara helt ärlig så har jag aldrig känt att jag matchar henne. Jag har börjat titta runt lite men det är svårt att hitta något tryggt. Har mailat på ett fint sto som jag hoppas på, hon låter mycket mildare än denna jag har nu !
Fast beslutet känns helt overkligt när man pysslar med en mys nallebjörn till häst i stallet , hon har verkligen världens bästa temprament i all hantering men så fort man sitter upp så är det 110% som gäller oavsett om det är uteritt eller träning !