Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Hej alla hästägare i Göteborg!! Jag har precis tagit bort min gamla läromästare till islandshäst, som jag haft i 19 år... Jag är nu...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Arwyn
·
S
Ridning Har fått hem en foderhäst som inte blivit riden på 6 månader ( inte pga skada ) och undrar hur länge man ska enbart skritta? Hon är hur...
Svar
4
· Visningar
1 200
H
Ridning Hej allihopa, Jag undrar om någon här kombinerar klassisk dressyr med A.R Det är så att jag inte längre kan varken rida eller hålla på...
Svar
9
· Visningar
3 135
Senast: Yrja
·
Ridning Som rubriken säger. Kan man klara sig undan med max en, två gånger i veckan (varav ett tuffare dressyrpass och en skrittur i skogen)...
Svar
14
· Visningar
5 059
Senast: mackan
·
Ridning Har en häst som är behandlad för sin Si-led (korsbandsled) i början på sommaren. Han har efter det tagit det väldigt lungt utan någon...
2
Svar
21
· Visningar
8 199
Senast: kryddan
·
Ridning När tycker ni att det är för kallt för att rida? Vad har ni för gräns? Och är gränsen för eran eller hästens skull?
Svar
1
· Visningar
837
Senast: Anastacia
·
Ridning Jag är väldigt lässugen, men vet inte riktigt var jag ska börja. Vill ni bukare rekommendera böcker som ni verkligen fallt för? Som...
Svar
11
· Visningar
1 978
Senast: Asa_S
·
Ridning Var på en kursdag med Jump Club för en tid sedan och då lät SS väldigt positiv till "löslongering", dvs longering utan inspänning...
2
Svar
25
· Visningar
6 586
Senast: Speedway
·
Ridning ... om man åker av hästen för att en hund jagar den? Låt säga att man skadar sig, blir det då hundägarens fel eftersom den har jagat...
2
Svar
22
· Visningar
2 262
Senast: schnork
·
Ridning När tycker du att det är för kallt att rida? Har du en viss gräns på grader där du inte rider, eller hur går det till hos dig? Här...
2
Svar
31
· Visningar
6 309
Senast: Larka
·
M
Ridning Har en snabb fråga ang när man rider med repgrimma: Viket är rätt - att sätta fast tyglarna under till eller en vid varje sida? Hoppas...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: pinky
·
Ridning Är det någon som gjort det? Vad är era erfarenheter ifrån det? Hur fungerade det att börja rida lektioner och lektionshäst efter att...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: elgur86
·
Ridning Jag vill gärna höra vad ni har för tips om man vill ha en stark häst som är ganska hård i munnen att bli mjukare och mer uppmärksam på...
Svar
10
· Visningar
1 786
Senast: Elina8
·
Ridning Jag lär mig aldrig nedsittning i trav! Jag har ridit i ett år nu och det känns som att jag bara blir sämre. Jag försöker slappna...
2
Svar
25
· Visningar
3 358
Senast: lisa412
·
Ridning Hej, Jag har läst flera trådar i detta ämne men inte kommit till ngn större klarhet... Så jag gör en till. Jag köpte en islandshäst...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: eszereth
·
Ridning ...för att nå våra mål?? Hästen är inte i så jättebra kondition och styrka ännu pga konvalescens i somras. Han har varit igång riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: Piraja
·
Ridning Jag ska sätta igång min häst efter månader av vila och hade tänkt skritta nån vecka i varje fall,nu håller min häst på att hoppar...
Svar
10
· Visningar
2 842
Senast: Vita_N_6520
·
Ridning Hur funkar sånt?? Jag har två ryttarföreningar i min närhet med verkligen två helt olika inriktningar och olika anledningar till varför...
Svar
6
· Visningar
1 360
Senast: Nominous
·
S
Ridning Någon här som utbildat ett varmblod, som tävlar hoppning med den? :laugh: Jag har aldrig varit i kontakt med ett varmblod mer än...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 391
Senast: jay
·
P
Ridning heej jag och mina ridkompisar skulle vilja rida ett caprilliprogram nästa helg..vi har gjort de innan så dom jag har hittat på google...
Svar
5
· Visningar
5 844
Senast: ponnyhallon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka