Sv: Varmblod som hopphäst?
Varmblod är jättetrevliga hästar och dom flesta jag har träffat på har haft väldigt bra psyke med undantag för någon enstaka som inte blivit behandlad särskilt väl. Det jag tycker att man bör tänka på är att det är väldigt mycket jobb och slit att skola om en travare.
Vet iofs inte om det är mer jobb än att utbilda en unghäst men kan faktiskt tänka mig det, just för att när man ska skola om en travare ska man ju lära om dom.
Men det går att få jättetrevliga ridhästar av dom , har själv ett varmblod som går väldigt trevligt i form i både skritt och trav men galoppen har vi haft svårt med. Hon kan inte fattningen än men galopperar gärna ute på öppna fält och i skogen men det går fort, just nu har hon ju inte så mkt muskler för att klara att galoppera sakta är min gissning.
Min ser mer ut som en korsningsponny i typen (har jag fått höra iaf).
Har även varit medryttare på travare innan och hon hade inte alls lika lät för att bära sig som min har men hon hade en helt annan kroppsform. Men det var en helt underbar häst med stor hjärta.
Här är en bild på min:
Tycker själv att hon har ganska trevlig kropp.
Här är en bild på gamla medryttarhästen, lite tokig vinkel dock:
Som sagt en helt underbar häst som jag faktiskt saknar än idag.
Hittade även en bild på gamla medryttarhästen uppsutten:
Vill inte ha några kommentarer what so ever på ridningen eftersom att bilden är över fem år gammal