Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag står lite i valet och kvalet just nu och vill höra vad ni hästmänniskor har att säga. Jag har en 4 (snart 5) årig paint hemma...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: Praefatio
·
L
Ridning Ligger säker någon liknande tråd ute, men hittar tyvärr inte någon ( nybörjade här på buke). Tänkte iaf höra om någon har tips osv...
Svar
8
· Visningar
1 511
Senast: Ilini
·
E
Ridning Jag faller alltid ihop i sadeln när det kommer publik. Om det är "nybörjare" eller "banan-föräldrar" som sitter på läktaren gör det...
Svar
4
· Visningar
1 152
Senast: giovanna
·
H
Ridning Min man menar att Ardenner och Nordsvenskar är två hästar som klarar av tyngre ryttare. Men hur tunga undrar jag? Jag vill ju inte...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
17 266
S
Ridning är lite orolig för hur mycket mitt fullblod kan ta viktmässigt och hur jag ska få ihop graviditet med mitt hästliv. har iof alltid vägt...
Svar
9
· Visningar
1 346
Senast: Gazque
·
B
Ridning Hej! Jag kommer i nästa helg att ta en 7 årig ridtravare på foder, hon har stått ett tag nu och har för 2 dagar sedan blivit...
Svar
10
· Visningar
1 552
Senast: Angel
·
Ridning Hur gör ni på KR för att utveckla era hästars rytm och takt? Dvs förstärka den och s.a.s fördjupa den. Rider just nu en islandshäst...
Svar
12
· Visningar
1 536
Senast: cristobal
·
B
Ridning Hejsan! Jag har en 6årig förvuxen connemara vallack som jag fick hem för ca 4 månader sedan. Han är hur snäll som helst, kan vara lite...
Svar
12
· Visningar
1 743
Senast: Mussea
·
Ridning Gör ni det? Hur hög skare och hur djup snö under? Om det kommit en hel del snö över skaren, rider ni då? Min häst blåvägrar gå om jag...
Svar
7
· Visningar
2 757
A
  • Låst
Ridning Ja vad är skillnaden? Jag har bara hittat detta blogginlägg i frågan. Stämmer det som står där? Eller är det något som borde rättas...
Svar
1
· Visningar
1 190
Senast: Immer
·
Ridning Det ska vara en julhoppning/klubbhoppning för barnen/ungdomarna på min ridklubb där man får ta sig över hindrerna på valfritt sätt...
2
Svar
26
· Visningar
3 382
Ridning Jag funderar på hur jag ska kunna hålla motivationen att rida min ena häst. Flyttade till ett annat stall i höstas, där finns det en...
Svar
14
· Visningar
2 162
Senast: Zephyria
·
Ridning jag har letat lite men inte hittat någon passande tråd... Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska lägga upp ridningen för att få lite...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Gnarpis
·
Ridning Håller på att sätta gång min tant efter att hon gått med föl och vilat i princip ett helt år. Självklart är hon tokladdad och jag tänkte...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 463
M
Ridning Nu när det är så mycket snö och halt är det lite svårt att rida... Min häst har inga skor så jag är lite orolig för att han halkar om vi...
Svar
8
· Visningar
1 571
Senast: caballus
·
Ridning Jag förundras över att man oftas ser ryttare som "slickar" manken när dom hoppar, att man kastar sig över manken och inte är följsam...
Svar
12
· Visningar
1 576
Senast: Remix
·
Ridning Jag vill bara tipsa om att den Holländska riddaren Marijke de Jong har skrivit en bok(på engelska) om AR som man kan ladda ner gratis på...
Svar
5
· Visningar
1 297
Senast: Barret
·
P
Ridning Har en ponny som verkligen inte gillar att gå i ridhus under vintern när det ramlar ner snö. Hon är jättesnäll men tycker verkligen inte...
Svar
3
· Visningar
1 894
Senast: Ponnytant
·
V
Ridning Hej! Är nybörjare och snart ska jag och hästen i väg på en helgkurs för första gången. Är sjukt nervös mest för att jag ska göra bort...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: Ponnytant
·
E
Ridning Eftersom jag har startat en miljard trådar vet ni säkert vem jag är vid det här laget ;) men för er som inte vet; Jag är 19 år och...
2
Svar
28
· Visningar
6 579
Senast: Toulouse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar