Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Ridning Hejsan! Jag är inte så bra på att tajma sitsen när hästen hoppar,ni kanske inte förstår men.. jag brukar alltid ställa mig upp innan...
Svar
5
· Visningar
1 809
Senast: ZorroLouise
·
Ridning Har börjat sätta igång -07an som jag har och hon är otroligt pigg och positiv inställd till varje ridtur. Idag upptäckte jag dock att...
Svar
6
· Visningar
1 503
Ridning Jag går i funderingar på att börja rida på ridskola igen men många tycker jag ska satsa på något annat. Det hela ligger till som så...
2
Svar
23
· Visningar
3 885
Senast: Tahari
·
Ridning Har ett litet problem som alla kämpar med. Formen. Ingen kan igentligen rida eller vara expert, bara mer erfaren. Och nu frågar jag er...
Svar
4
· Visningar
1 492
Senast: lady_vip
·
B
Ridning Jag ska köpa sadel och är lite vilse i djungeln .... Valet står (tror jag) mellan en Espaniola och en Relvas med antingen läderbom...
Svar
1
· Visningar
1 176
Senast: Gimlan
·
Ridning Är det någon som vet något om Storås Ridklubb? Ska nämligen söka till gymnasiet och funderar på Angered, Samhällsprogrammet och ridning...
Svar
0
· Visningar
1 982
Senast: Diana95
·
C
Ridning Ni som tränar eller har tränat unga hästar, vid vilket moment, vilken känsla eller fas märker ni att de börjar bli vuxna? Alla...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 742
Senast: jacko
·
E
Ridning Hej Varför rider man med halsförlängare? När man rider med det tvingar man ju hästen att kröka på nacken!Hästen går ju inte i form på...
2
Svar
34
· Visningar
5 481
Senast: maartinaa
·
Ridning Ja, min kompis rider ett 16 årigt sto som har lite dumheter för sig. Så fort hon tycker nånting är minsta lilla jobbigt så stegrar hon...
2
Svar
28
· Visningar
4 371
Senast: raggarn
·
E
Ridning Hejsan! Vet inte om jag har fått detta om bakfoten, jag vill nämligen ha det klart för mig vad skillnaden är mellan bakom hand och...
Svar
12
· Visningar
2 481
Senast: Nanook
·
L
Ridning Hur vet man om hästen är låst i någon sida? Min vill verkligen inte gå rätt i vänster varv, han bara flyter in och i det andra varvet...
Svar
14
· Visningar
1 496
Senast: worthless
·
Ridning Tips på vilken akademisk/spansk sadel som skulle kunna passa? Hon har anläggningsyta på ca 46-50 cm (ögonmått) mätt från...
Svar
1
· Visningar
1 085
Senast: Chine
·
Ridning Alla erfarna duktiga Hästmänniskor! Jag har en lite fundering. Jag har en unghingst som blir 2,5 år den första mars och jag har redan...
2
Svar
20
· Visningar
6 049
Senast: Foliehatt
·
Ridning Har letat ett bra tag nu och det verkar inte som att nån säljer lösa nosjärn till kapsoner längre? Det enda jag hittar som kommer nära...
Svar
1
· Visningar
1 124
Senast: Immer
·
L
Ridning För någon vecka sedan gjorde min medryttarhäst illa sig i överläppen i samband med att vi gick omkull. Därför rider jag nu på ett...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: Alexandra_W
·
Ridning Jag vill gärna rida varje dag, men tappar motivationen helt nu i all denna snön!! Som skåning är jag inte riktigt van och det är ju kul...
2
Svar
20
· Visningar
2 936
Senast: anjescka
·
Ridning Konstig rubrik kanske men jag har funderat mer och mer på det här. Många släpper ut sina hästar på sommarbete och låter den således vila...
2
Svar
39
· Visningar
5 766
Senast: Mysaan
·
L
Ridning Nu är det ett nytt år och nya mål som gäller :) Jag har inte så som mål att börja tävla i år men jag tänkte att man måste börja...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: Mysaan
·
Ridning Hej! Tänkte ställa några frågor som jag gärna vill ha svar på :) Hur ofta ska man klättra- med en häst som saknar lite muskler men...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Roucle
·
Ridning Vad är intervallträning bra för? Hur ofta borde man göra det? Hur gör man det på bästa sätt?
Svar
1
· Visningar
1 220
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka