Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Deltar du på Clinics/träningar i klassisk dressyr och/eller AR (för "tillresta tränare")? Har ni några råd till en "blivande...
2
Svar
21
· Visningar
2 964
Senast: Dressyr
·
Ridning Tänkte att jag startar en ny tråd där jag lägger ut bilder och skriver vad jag tycker om sadeln som jag nu haft i en vecka och bestämt...
2
Svar
20
· Visningar
6 706
Senast: bigganl
·
Ridning Är is bra eller dåligt underlag att rida på? Menar mest isiga vägar då inte sjöar.
Svar
13
· Visningar
1 910
Senast: trassel
·
Ridning Jag har nästan bestämt mig för att iaf boka en testsadel av Chezz och förmodligen köpa en sån - OM den kan tänkas ligga bra på min nsv...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 516
Senast: milly
·
Ridning jag tycker det är så otroooligt snyggt med svart sadel & träns till vitt schabrak och vita benlindor.. är det fel om jag tar på det...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 739
Senast: Bluefish
·
Ridning Hej allihopa! Nu ska jag sy en ridkappa i ylle.:love: Inspirerad av ridkappor från ca 1800 talet. Tänkte sy en mantel från början...
2 3
Svar
48
· Visningar
12 416
Senast: Folshult
·
A
Ridning Jag har alltid haft väldigt mjuka händer i min ridning, nästan för mjuka ibland. Rider mycket med sätet, skänklarna och rösten och min...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: IngelaH
·
P
Ridning Err, helt usel rubrik. Jag har börjat bygga upp en nordisvalack på 7 år, han har inte gjort eller sett så mycket i sitt liv men vi...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: Tregly
·
Ridning Vad tycker ni om sk. vilodagar? Min häst (8 år, fullt frisk) brukar inte ha några direkt vilodagar, idag tänkte jag istället skritta ut...
Svar
3
· Visningar
1 067
C
Ridning Vad är bäst att ha för bett på en föredetta ridskolehäst som man vill få mjuk i munnen igen?
Svar
8
· Visningar
1 192
Ridning Jag försöker träna på att hålla min ridtravare lugn i olika situationer, eftersom hon kan stressa upp sig själv ibland. Har övat mycket...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: Jeanette
·
J
Ridning Jag håller på med ett examensarbete inom handikapps ridning och jag undrar vart man kan hitta information om detta? Har 3 böcker som jag...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: spoff
·
K
Ridning Hej, har ett litet problem med en häst jag brukar rida på en ridskola. Jag är helt säker på att felet ligger hos mig för jag är...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: kitos
·
Ridning Som överskiften säger, vad behövs? Hästen ifråga har stått 1 år och är rids nu kortare turer i alla gångarter 1-3 ggr/v. Vad ger det och...
Svar
4
· Visningar
1 782
Senast: mackan
·
C
Ridning Ska kanske presentera mej då jag inte så ofta är här, men läser en hel del. Jag rider AR sedan ca 4 år tillbaka. Har tyvärr haft en del...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 790
Senast: Totola
·
C
Ridning Jag funderar skarpt på att byta ut mitt vanliga träns mot ett bettlöst. Visserligen har jag ett väldigt milt bett till honom, men det är...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: Yrja
·
P
Ridning Hej allihop! Jag är ganska ny här inne på Buke.. Hittar inte det jag söker så jag börjar en ny tråd.. När kan barn börja rida?? Inte på...
Svar
4
· Visningar
6 150
Senast: hillevie
·
Ridning Jag skulle så gärna vilja både intrevallträna, klättra i backar, rida en sväng i skogen över stock och sten och ta längre ridturer nu...
Svar
7
· Visningar
1 876
Senast: Popcorn
·
N
Ridning Jag behöver tips om födelsedagspresent till maken som snart fyller 40 år. Han har två drömmar (givetvis fler) som jag skulle vilja...
Svar
3
· Visningar
1 042
Ridning Jag har börjat fundera på lite grejer angående min unghäst (hbl 3 år iår) som jag vill prova allt med, vill ha en riktig allroundhäst...
Svar
12
· Visningar
2 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka