Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Jag undrar hur ni brukar göra när era hästar blir tittiga under ridning. Min nordis blir som sagt lite tittig när det blåser. Han...
Svar
11
· Visningar
1 949
Senast: NightShade
·
Ridning Läste hästannonser och såg en annons där en häst var riden i ca 5 månader och hoppade bana å 130. Är inte det att gå lite fort fram...
2
Svar
37
· Visningar
3 538
Ridning Ja, vad tycker ni kännetecknar en riktigt bra ridlektion?
Svar
11
· Visningar
2 191
Senast: Snurrfian
·
S
Ridning Jag har en liten fundering om det här med att använda pall. Jag har aldrig använt pall under alla åren jag har ridit. Det var inte...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
10 835
Senast: PheeHee
·
Ridning Frågar er hobbyryttare (med ambition att tävla lätta klasser dressyr och/eller hoppning). Vad för hästras vill ni helst ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 347
Senast: saule
·
Ridning Min häst är efter en väldigt inaktiv sommar och höst rätt otränad. Han har varit skadad en del i höst och haft tappskor hela tiden hela...
Svar
15
· Visningar
1 847
Senast: Praefatio
·
Ridning En tråd för oss som rider bettlöst! Varför ni rider bettlöst, bilder när ni rider bettlöst, inspiration mm. =) Jag har ett sidepull...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 656
Senast: _pirate
·
Ridning Hur ska man hålla tyglarna under ett vanlig ridpass? :crazy: :eek: Skrittar fram med hängande tyglar såklart. Men när man väl kan...
Svar
10
· Visningar
5 764
Ridning När vi hade hopplektion en gång sa min ridlärare att vi får hoppa den höjd vi klarar av. Och vi hoppar oftast 70 cm, ibland upp till 90...
2
Svar
23
· Visningar
2 808
Senast: Nila
·
Ridning Hejsan, skall provrida första egna hästen och skulle behöva lite tips för er lite mer vanare! Vilka frågor brukar ni ställa? eller vilka...
Svar
7
· Visningar
1 426
  • Låst
Ridning Jag ska givetvis ta hjälp med det, när vi kommer till det, men är så nyfiken på hur man börjar lära en unghäst samling/att bära ryttaren...
25 26 27
Svar
538
· Visningar
51 423
Senast: tuaphua
·
M
Ridning Jag har ett litet problem med mitt halvblod. Han är en valack född -96 och har gått på ridskola i 3 år innan jag köpte honom. Han är...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Moa_och_Gadd
·
Ridning Jag har ett arabsto på 19 år som har fått stå en hel del i perioder nu. Mycket på grund av att jag går i nian och har väldigt lite tid...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: Isituss
·
Ridning Har ni lyckats hålla i gång era hästar under vinterhalvåret? Jag tycker att det har gått sådär denna vintern :( förra vintern var det...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: Popcorn
·
Ridning Som så många andra ridtravare så har min häst svårt med galoppen. Enda gångerna jag fått henne i galopp har varit när vi hoppat en...
Svar
16
· Visningar
2 936
Senast: EgoGirl
·
A
Ridning Har lite problem med mitt varmblod:s vid ridning skjuter han Över ryttaren på höger sida,och inte så lite heller..:s sadel är utprovad...
Svar
19
· Visningar
4 622
Ridning Vi har haft en så otroligt dålig vinter på gården iår vad gäller ridmöjligheter! Paddocken skottades fram, blev ojämn vid plusgraderna...
Svar
6
· Visningar
1 451
S
Ridning Jag undrar hur ni göra... Det gick bra att rida i skogen innan, men nu efter tö känner jag att underlag inte är bra. Det finns ju...
Svar
7
· Visningar
1 421
Senast: ffengvall
·
P
  • Låst
Ridning Nu får någon ta och hjälpa mig.. Vad faan är AR ridning? Har googlat som en took men hittar inte något.. :confused:
Svar
2
· Visningar
2 330
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Har tänkt lite på det där med att pulsa snö och så. Många säger ju att det är nyttigt, men i måttliga mängder, då det slider på senor...
Svar
7
· Visningar
2 227
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka