För oss som rider bettlöst

Sv: För oss som rider bettlöst

Angående indian-hackamore så är det väldigt enkelt att göra själv. Köp skotlina på en båtaffär eller på Clas ohlson (välj mellan 6 mm eller 8 mm). Sedan behöver du två rostfria kausar (6 mm eller 8 mm) som du sätter i öglorna där repet ska glida. Sen gör du samma knutar som man gör till repgrimmor.

Hacket består av två linor med ett antal knutar på som ser likadana ut.
Se bild.
indian-hackamore-001.jpg

Sen finns det lite tjusigare med flätade nosdelar, de går också att göra om man är lite pysslig!

Sv: För oss som rider bettlöst

Tack för svaret! jag upplever ju också att det går att rida i en korrekt form, men som hobbyryttare kan man ju inte rå för att bli lite osäker när något sånt kommer från en duktig dressyrmänniska tyvärr..

Tackar så mycket:) hon har gjort enorma framsteg det sista året, faktiskt just tack vare att jag bytte till bettlöst:D

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 601
Senast: MiniLi
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 541
Senast: villhöver
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Utrustning Vilken sorts bettlöst skulle passa min häst? Jag vill rida bettlöst då hästen är obekväm med vanliga bett. Vill kunna ta ledande...
Svar
6
· Visningar
1 132
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30