Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Hejsan! Har ni tips på hur man ska göra med en häst som bockar när han blir rädd? Alltså att ryttaren kommer ur balans och då passar...
Svar
6
· Visningar
1 540
Ridning Är det någon som rider på sjöar nu när det är is överallt? Jag har en mindre skogsjö tio min skrittväg ifrån mig som jag är väldigt...
2
Svar
20
· Visningar
2 936
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har köpt en 4 årig travhäst som har tidigare blivit körd och elite tränad sen han var föl. Mitt intresse är inte att köra honom...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: Seabaz
·
Ridning Jag bor och pluggar i Lund men ska hem till familjen och för att jobba ett par veckor hemma i Blekinge. Jag fick den galna idén att rida...
Svar
8
· Visningar
1 713
Senast: Popcorn
·
Ridning Som en liten spinoff. Vi verkar ju ha olika referns på vad som är samling. Låt denna diskussion inte nämna ordet AR ;) utan bara visa på...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
26 279
Senast: Totola
·
Ridning jag rider mycket på ytter och gör många övningar för att rida loss spänningar,men jag får många komentarer som t.e.x varför gör du så ...
2
Svar
35
· Visningar
4 418
Senast: Elina8
·
Ridning Vi pratar ju inte samma språk alltid så...... Släng in bilder på bra, halvbra och usla böjningar.
2 3
Svar
52
· Visningar
6 896
Senast: buffy_
·
L
Ridning jag har fått ett erbjudande att ta hem en travare ett sto 15år jag red hon förra sommaren och tycker om hon det finns ett problem bara...
Svar
15
· Visningar
1 879
Senast: claire
·
Ridning Har sökt runt på forumet men inte hittat svar på de jag sökt så nu startar jag en tråd! Har en ridtravarvalack född 01, gått som...
Svar
15
· Visningar
1 828
Senast: Crash
·
K
Ridning Jag började rida när jag var 6 år, nu är jag 24. Jag har ridit regelbundet i stort sett hela mitt liv, med undantag för de två senaste...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 931
Senast: emlem
·
Ridning Hur ska jag göra? På fredag kommer hovslagaren. Och hästarna har sulor fram. Men fråga är om man kan skippa dem nu eller tror ni vi...
2
Svar
29
· Visningar
3 890
Senast: k i m
·
Ridning Nu börjar jag bli totalt svältfödd på att träffa folk med samma intresse som jag nämligen historiskt inriktad ridning i största...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Saima
·
O
Ridning När jag rider min häst kan hon inte bestämma sin "öronposition". hon typ viftar med öronen typ mellan tjurig och glad hela tiden :crazy...
Svar
4
· Visningar
1 776
Ridning Bör det räcka med fyra "normalkorta" brodd för att ge sig ut på is/frusen sjö, eller ska man satsa på sex stycken och/eller eventuellt...
Svar
6
· Visningar
1 272
Senast: Riley
·
Ridning Jag har försökt googla fram ursprunget till utbildningsskalan men inte hittat någon bra länk. Jag är nyfiken på NÄR den definierades...
2
Svar
22
· Visningar
4 459
Senast: buffy_
·
Ridning Jag har funderat på en sak! Jag förstår varför det är bra o rida en häst i form för att den ska hålla bättre osv. Men samtidigt slår det...
Svar
16
· Visningar
2 652
Senast: ZorroLouise
·
Ridning Kan hoppning göra att hästen bygger överben på frambenen om den landar för tungt? Var isåfall?
Svar
6
· Visningar
1 916
Senast: sandrafors
·
M
Ridning jag är medryttare på ett halvblod som jag har mycket problem med. Jag ska försöka återberätta allt... för 5 mån blev min andra...
Svar
5
· Visningar
1 251
Senast: mellie85
·
E
Ridning Jag kom till stallet preciiiis innan hästarna skulle få utfodring på förmiddagen. Eftersom jag har lång resväg dit och hade annat...
Svar
14
· Visningar
1 991
Senast: Lotus
·
Ridning Jag har alltid, eftersom jag mest ridit travare och islänningar betraktat galopp som överkurs och ramlat ner till skritt efteråt, aldrig...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 269
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar