Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 399
Senast: Anonym
·
S
Ridning Jag har ett varmblod som har lite småsaker som jag inte är helt 100 på hur jag ska få bukt med... Skulle vara bra om ni ville hjälpa...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Ms_Antrop
·
Ridning Jag har nyligen blivit intresserad av akademisk ridkonst. Jag uppskattar att se på det men känner att rida det är inte min grej. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: Migo
·
Ridning Hejsan! Nu behöver jag ER hjälp! Innan jag blir tokig.... Ska försöka beskriva kortfattat: Har en 15-årig arabvalack som...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: Irival
·
Ridning Jag rider en häst som är jättejobbig i munnen vid ridning. Tuggar, gapar och slänger med huvudet ofta. Har testat massor med olika...
2
Svar
34
· Visningar
4 429
Senast: hooneeymoon
·
Ridning Jag är så nyfiken på att veta hur man gör när man lär hästen göra en sluta för hand( som på filmen). förövrigt lär man ju hästan att gå...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 823
Senast: axel
·
Ridning Är det någon som har erfarenhet om att få en häst som ridits på ett skarpt bett (pessoa) samt ridits dåligt (endast...
Svar
19
· Visningar
2 768
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej svejs! Tyckte det kunde vara kul o starta en tråd för oss "come back"- ryttare. Alltså för oss vuxna som red som barn/ ungdomar...
Svar
13
· Visningar
1 702
Senast: Rugge
·
L
Ridning Jag har precis börjat som medryttare som en häst, och kom iförrgår på att min rygg är ju sned :o Kände efter en stunds trav att jag...
Svar
0
· Visningar
1 193
Senast: Lionheart
·
J
Ridning Hej allesammans! Nu är det så att jag har en ponny som för några år sedan började hacka tänder när jag rider. Han tar ut tungan o...
Svar
14
· Visningar
4 132
Senast: Ganesco
·
Ridning Igår försökte jag köra lite dressyr på min typ medryttarhäst, som är fjording och brukar vara utan gas. Men igår var han nästan utan...
Svar
16
· Visningar
1 546
C
Ridning Hej! Har haft mitt vb i ca 4 månader, jätte snäll o underbar att ha o göra med, när de gäller ridningen går allt jätte bra i skritt o...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: jenna85
·
Ridning Hur mycket kan/bör man trava på asfalt? Vad jag förstår är det en något förlegad åsikt att det sliter massor på hästen att trava på...
Svar
18
· Visningar
3 139
  • Låst
Ridning Vilken gångart föredrar ni att använda innan tramp och vilken gångart använder ni när ni går ur trampet? Jag har aldrig direkt lärt...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
13 661
Senast: Immer
·
Ridning Min kusin har ett medfött handikapp som medför att höger arm slutar strax under armbågen (hon har ingen hand alltså, utan bara en...
2
Svar
20
· Visningar
2 886
Senast: älgen
·
Ridning Jag har så länge jag kan minnas haft svårt att hitta rätt läge på hästryggen. Hur jag än sitter så känner jag mig sned. (Jag har lite...
Svar
12
· Visningar
1 564
Ridning Jag har ett äldre fullblod (hon bara varit ridhäst, ej gått löp) som har tendenser att jaga upp sig och försöka sticka när vi rider ut...
2
Svar
23
· Visningar
9 591
Senast: Bowman
·
S
Ridning Hej! Jag behöver verkligen få lite tips/råd/hjälp angående mitt indiviuella val som jag snart ska välja. Jag går första året på...
Svar
6
· Visningar
1 298
Senast: startpompe
·
F
Ridning Jag har inte orkat med att rida lika ordentligt som vanligt under vintern då det har varit så himla kallt och min ponny har tappat endel...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: Speedway
·
Ridning När era hästar stått längre än 1-2mån hur går ni tillväga när ni sätter igång dem ?. Hur många dagar/ hur länge / mycket skritt, trav...
Svar
15
· Visningar
2 314
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka