Tramp-piaff

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tramp-piaff

Biggan: du får ursäkta men ditt näst sista inlägg till exclusivef är minst lika person påhoppande som andra inlägg som påstås vara såna här i tråden. du skriver och antyder att kunskapen och insattheten bör vara rätt låg för exclusivef, eftersom h*n går på och påstår och insisterar på saker. Gäller det mig också isåfall, det borde det göra.
[/QUOTE]
Detta är vad jag svarade. .

Jag har inte menat att hoppa på någon. Jag tyckte det var elakt skrivet helt enkelt. Vad är det för information du har? Vart finns denna blogg? (jag kanske missat det och ber om ursäkt i så fall) Om det finns information i bloggen som jag inte har tagit del av så kan ju det förklara dina uttalanden. Vart hittar jag bloggen? Som jag skrev så baserade jag mitt uttalande om TS på att jag läst mycket hon skrivit och uppfattningen jag fått av alla inlägg är att det är en person med rätt stor kunskap och känsla för hästar.
Jag vill undvika att läsa in sådant som inte står. Det kan du väl knappast bli upprörd över? Jag går efter de fakta jag fått och fyller inte i något själv eftersom det inte blir relevant då. Åsikter baserade på gissningar känns meningslöst. Oftast är det de med låg kunskap och erfarenhet som är snabba att döma och döma hårt, men så behöver det ju inte vara i det här fallet. Eftersom vi verkar ha väldigt olika information så hoppas jag du talar om vart bloggen finns så kan jag få reda på mer. Då kanske mycket klarnar?

Jag skriver att jag inte menat att hoppa på någon utan jag tyckte det var elakt skrivet. Det tycker jag fortfarande. Det är inte att hoppa på någon utan att uttrycka en åsikt. Den står jag för. Jag frågar också efter bloggen eftersom jag inte har lika mycket information och vill gärna ha det. Det är ju lättare att diskutera om man har samma informationskärp er.

Tycker Lusidor påvisar ett exemplar av det jag pratar om: svarar utan att snöa in sig på vilken skola även om det råkar vara dennes egna, vi kommer in på eller som nämns, utan rent allmänt utifrån häst hänsyn och hästaspekt. Mycket uppskattat men tyvärr sällsynt härinne. Eloge för detta!
Jag har öht inte diskuterat någon skola eller inriktning i den här tråden. Bara ridning utan att stoppa det i något fack. Tycker det är enklare att ha en bra diskussion då. (vet att det pratats om spansk träning och hästhållning, men det har jag inte ens kommenterat. Tycker vi kommer från kärnan då)

Tycker Lusidor påvisar ett exemplar av det jag pratar om: svarar utan att snöa in sig på vilken skola även om det råkar vara dennes egna, vi kommer in på eller som nämns, utan rent allmänt utifrån häst hänsyn och hästaspekt. Mycket uppskattat men tyvärr sällsynt härinne. Eloge för detta!

Det håller jag med om! Det var ett bra inlägg från Lusidor:bow:. Visst kan vi rent teoretiskt att vara så kallat öppna och tro att det finns något gott som vi inte förstår med allt, men det finns en gräns som går vid att djur far illa, och vissa saker är rent objektivt sett fruktansvärt olämpliga, vilket alla förstår som försöker se det hela ur en hästaspekt och med kunskap om träning av hästar.
Om något ser ut som en anka, går som en anka, kvackar som en anka så är det troligen en anka! Man kan visserligen i stort samförstånd spekulera om det är en svala eller en hök, medan ankan kvackar omkring, men det känns inte så meningsfullt för mej. Hästaspekten kan man dela även om man skulle skilja sig i andra aspekter. Där finns objektiva fysiska sanningar. Det går inte att resonera bort.

*kl*

Det framgår ytterst tydligt att en stor del av er som svarat här inte har en jävla aning om vare sig grundutbildning, hur hästar funkar, hur smärtor i hästar ter sig osv.
HUR kan ni hålla med en person som uppenbarligen rider på ett ytterst plågsamt sätt?
Det finns en liten klick människor här som verkligen försöker förklara för er hur det fungerar, men ni slår bara dövörat till.

Efter att ha läst den här tråden är jag fullkomligt övertygad om att DJ utger sig att vara någon hon verkligen inte är. Efter att dessutom läst bloggar och tittat filmer, så tycker jag det är högst beklagligt att vissa här fortsätter att stå bakom henne och anse att hon är kunnig. BULLSHIT är typ allt vad som skrivs.
Hästen i fråga ska förmodligen inte ens ridas på, utan genomgå en bra vet undersökning. Djurplågeri är vad det är i min värld. Men så är jag ju så jävla tokig att jag inte vill rida hästar som uppenbarligen har ont.

Vad kul med lite fart i diskuterandet!!!
Jag uppdaterar för de intresserade men tänker inte kasta pärlor till svinen genom att gå i försvar för mitt agerande.

Kul?

Nu ska du få ett svar från ett av svinen hur jag uppfattar dig, och hur jag även uppfattar en stor del av de andra här inne som bugar och bockar dina inlägg.
Jag har gett det några dagar, alla har hunnit läsa din blogg, och vad händer?? Ingenting.

Skämmes bör ni.:mad:

Exclusiv, du är den som varit hård, du vet inte att det fria ordet inte gäller överallt på buke, och här är en sådan plats.
Axel, o några till.:bow:

Varför resgerar ingen när DJ beskriver hur den genuint elaka hästen får stryk, en person hoppar upp och dänger "skiten ur henne". Detta upprepas 3!! gånger:eek: Varje prygelpass är 5 MINUTER.:mad:, och Djurjouren står intill och tycker det är rätt.

Att det är bra att vara i Spanien för där mjäkas det inte.

Att en del inte ser djurplågeriet i den lytta hästen och dess ridning, det är en sak, okunskap, men mot djurplågeri måste man vara villig att lära. Men detta, tydliga prygel????

Är det så illa att skillnaderna mellan tävlingsdressyr och AR-liknande ridning går så långt att AR-liknande användare hellre håller med en AR-liknande ryttare som stöder grovt djurplågeri än tar avstånd mot det, för att lisom inte på något vis hålla med tävlingsdressyrsidan?

Ginnies, som räknar med semester, men inte kunde hålla truten längre.

Du satte ord på vad jag tänker:bow:
Bigganl med 11000 inlägg hade inte förstått var bloggen fanns fastän jag såg den ganska omgående? Man kan bara undra om det är medvetet? Sedan dess ingen kommentar om synsättet eventuellt ändrats efter läsningen? Vissa andra kallar det som beskrivs kunskap och förmåga???

En del av det här som kommer fram har jag bara inte förmågan att förstå? Jag är chockad, jag också och det var bara det jag ville tillägga just nu!

Nu fattade jag att det var bloggen som finns här på forumet. hade faktiskt glömt att vi har bloggar här. (trög)
Jag har läst några inlägg som handlade om den aktuella hästen. Det var bra med lite mer info, men jag känner mest att det finns frågor jag skulle vilja ställa TS. (och det kommer jag inte att göra här i så fall) Det är svårt att beskriva allt i en kort och det är bara fragment av helheten jag kan läsa där. Mer än så vill jag allt ha för att kunna dra några relevanta slutsatser. Dessutom verkar det inte vara skrivet för att ge en fullständig beskrivning av träningen. Hur man utrrycker sig kan ju spela stor roll för hur läsaren uppfattar också och i en blogg ska ju läsningen väcka intresse, men knappast vara för detaljerad.
Men vi är alla olika. Det räcker för dig. Det räcker inte för mig. Vi får låta det vara så.

Förlåt att jag inte hade sett detta svar tidigare! Men jag tycker att ditt svar blir lika svårbegriplligt som många av dina andra. Du anser fortfarande att detta har skrivits av en kunnig person med känsla för hästar? Ska jag uppfattta dej så? Inte ens denna läsning räcker som grund för att bilda en uppfattning?
Bevare mej väl säger jag bara! Du hittar fullt av ursäkter som handlar om form och språk men om du bortser från det, vad ser du??
Tycker du fortfarande att detta är en bra hästmänniska som kan skriva på det sättet, över huvudtaget? Det säger mycket om din egen kunskapsnivå, i sp fall. Att rapa upp floskler som alla kan vara överens om så länge man inte går in på att lägga mening i orden, det är du bra på i alla fall! Det skulle gå att ha en hel diskussion med dej i tron att man är helt överens tills man tittar på vad man lägger i orden? Eller läser en blogg?

I en annan diskussion här förfasas man över rollkur och ursäktar gräslig korrektionsridning enbart för att utföraren är emot rollkur??? Sila mygg och svälja kameler kunde vara ett motto för vissa här! Hur är det möjligt att inte kunna utläsa något ur denna blogg och övrigt som har skrivits det övergår min fattningsförmåga helt.

Horsemanship, verkligt horsemanship, inte den amerkanska varianten, är något helt annat än detta som Djurjouren sysslar med. Den eller dom som inte ser det är bara att beklaga!

Senast ändrad av en moderator:

Förlåt att jag inte hade sett detta svar tidigare! Men jag tycker att ditt svar blir lika svårbegriplligt som många av dina andra.
Jag vet inte vad det är som är svårbegripligt. Säg till så ska jag försöka förklara.
Du anser fortfarande att detta har skrivits av en kunnig person med känsla för hästar? Ska jag uppfattta dej så? Inte ens denna läsning räcker som grund för att bilda en uppfattning?
Jag har som sagt alldles för lite information för att kunna ge specifika svar. Att man skrver i en blogg gör inte att läsaren går speciellt stor information om vad och hur saker och ting sker. Det är skrivet på ett sånt sätt att det inte ger några direkta detaljer och verkar inte alls vara skrivet för att ge mycket information eller förklara HUR allt går till. Jag kan beskriva ett träningspass på många olika sätt och det skulle troligen vara svårt att se att det handlar om ett och samma träningspass. Helt beroende på HUR man skriver. Jag vet inte hur mycket TS kan och hur stor erfarenhet denne har, men baserat på mycket av det jag läst tidigare verkar det vara en person med ganska stor kunskap och erfarenhet. Jag skrver verkar, för det är vad jag tror. Inte vad jag vet. Det kan vara rätt uppfattat, det kan vara fel.
Det är stor skillnad att läsa vad personer skriver och att träffa dem och se dem rida i verkligheten.
Bevare mej väl säger jag bara! Du hittar fullt av ursäkter som handlar om form och språk men om du bortser från det, vad ser du??
Jag ursäktar mig inte för jag har inget att be om ursäkt för. Jag står för vad jag skrivit. (jag bad om ursäkt för att du uppfattat ett inlägg kränkande förstås, och det var inte meningen. Då tycker jag det är på sin plats att be om ursäkt)
Tycker du fortfarande att detta är en bra hästmänniska som kan skriva på det sättet, över huvudtaget?
Om någon är en bra hästmänniska och hur denne någon skriver är två skilda saker. Jag har träffat ryttare som uttrycker sig mycket bra och ger intryck av att ha stora kunskaper och i verkligheten har det visat sig vara tvärtom. Har också träffat de som inte skriver och uttrycker sig så bra, men som visat sig vara mycket kompetenta och duktiga ryttare.
Det säger mycket om din egen kunskapsnivå, i sp fall.
Nej det säger ingenting om min kunkapsnivå. Det säger att jag inte kan döma en människa pga hur denne beskriver saker.
Att rapa upp floskler som alla kan vara överens om så länge man inte går in på att lägga mening i orden, det är du bra på i alla fall!
DEt får du stå för själv. Du gjorde det just. Jag är inte intresserad av att skriva floskler utan vill bara få fram vad jag menar. Ingenting annat. Om du inte förstår vad jag skriver så förklarar jag gärna igen. Tala bara om vad det är som är oklart.
Det skulle gå att ha en hel diskussion med dej i tron att man är helt överens tills man tittar på vad man lägger i orden?
Jag vet inte varför du läser in så mycket i ord. Jag säger bara vad jag tycker. Jag gillar inte antydlingar och flummighet. Bättre att tala klartspråk. Som tur är (för mig)har jag inget problem att diskutera med människor annars.

I en annan diskussion här förfasas man över rollkur och ursäktar gräslig korrektionsridning enbart för att utföraren är emot rollkur??? Sila mygg och svälja kameler kunde vara ett motto för vissa här! Hur är det möjligt att inte kunna utläsa något ur denna blogg och övrigt som har skrivits det övergår min fattningsförmåga helt.
Var detta till mig? Jag förstår inte riktigt, men jag har inte sagt att jag inte kan läsa ut något ur bloggen. Det kan jag. Men jag förstår fortfarande inte hur du kan dra de slutsatserna du gör. Det skrämmer mig lite. Rollkursdiskussionen vet jag inte vad den har med detta att göra??
Horsemanship, verkligt horsemanship, inte den amerkanska varianten, är något helt annat än detta som Djurjouren sysslar med. Den eller dom som inte ser det är bara att beklaga!
Se detta? Vart kan du se det? Jag skulle vilja se henne tillsammans med hästen i fråga. Sen kan jag säga vad jag tycker om det.
Att dra stora slutsatser av några blogginlägg blir helt avigt för mig. Det går att beskriva samma saker på så många olika sätt och att tolka det kan bli helt åt skogen då. därför avstår jag. Jag tycker det saknas respekt i diskussionen.
Det låser sig ibland. Det kan jag förstå att även diskussioner gör. vissa ser inte skogen för att träden är ivägen.
Ja, där kom något som du kanske kallar floskel, men det känns som en relevant beskrivning. Just så uppfattar jag några i den här tråden.
Snälla, kan vi avsluta tjafset nu? Det ger ingen någonting.
Vi behöver helt olika mycket information för att dra några slutsatser. Kan vi inte bara vara överens om det?

Jag vet inte om jag räknas in i de som inte reagerar kraftigt nog. Men jag kan tyvärr säga att jag har sett och hört såna historier om hästlivet i andra länder så mycket att jag kanske blivit blasé. Jag har insett att jag inte kan påverka den situationen. För jag tror inte DJ kommer kunna omvända hela landet om hon valde att lyssna på vad jag anser vara bättre metoder. Man lyssnar liksom inte på en blond TJEJ i Spanien när det gäller hästar. Där måste man först visa vad man går för. De skulle skratta åt henne om hon sa ifrån. Jobbar hon in sig och vinner deras respekt kanske, kanske de kan ta till sig någonting. Men inse att det där är ett kulturellt fenomen som pågått i århundraden. Det är som om någon skulle komma hit och säga att det är fel på hela TR. Vem hade tagit till sig det från en främling? För så övertygade om att de gör rätt är de. Det är inget konstigt eller fel att bruka våld, spänna in extremt eller dra på taggiga serretas på hästarna i spanien.
VI däremot har en mycket annan syn på hästar. Här är de våra kompisar och sällskapsdjur. I Spanien är de traditionellt bruksdjur fortfarande i deras mentalitet. Vi Svenskar tycker det är fruktansvärt hur de behandlas där. Men de tycker vi är nippriga jon om vi bara kliver in och får anfall över hur de behandlas.

Jag är inte frisk och har inte mkt energi. Jag väljer att lägga den lilla energi jag har på att hjälpa de hästar jag har större chans att kunna hjälpa. Dvs de som är runt omkring mig. Och genom att försöka undervisa och föreläsa här.

Givetvis tycker jag det är helt sinnessjukt att folk misshandlar djur, rider på djur som eg borde slaktas etc. Tyvärr pågår det i Sverige med, om än i betydligt mindre utsträckning. Men jag försöker lägga min energi där jag kan göra nytta.
Jag tror inte det gör varken till eller från om jag vrålar i högan sky på ett internetforum till en användare som anser sig veta saker. Om den så misshandlar hästar eller bara gör lite fel. För anser de sig veta kommer de inte ändra på sig genom att jag skäller ut den. Då kommer man bara gå i försvar.
Anfall är liksom inte bästa metoden att förändra världen. Ibland får man tänka steget längre även om man bara vill skrika rakt ut.

Skulle jag börja skälla ut en elev det första jag gör kan jag ge mig fasen på att den inte kommer tillbaks. Och då är den hästen utom min hjälp. Därför försöker jag gradvis påverka människor. Är hästen rent halt eller sjuk och oridbar säger jag givetvis till. För jag vill inte medverka i vanvård, misshandel etc.
Men så tänker jag även här på forumet. Jag tror DJ är medveten om att många här ser det hon gör som fel. Och jag tror hon ger fan i det. Vad ni än säger. Och spec om ni väljer en attack-approach.

Men jag försöker lägga min energi där jag kan göra nytta.

Jag har svårt att se att det finns användare som lägger energi på hyllningar, och på det viset uppmuntrar ett beteende-även om det är utomlands.

Sedan kan man tycka att "ta seden dit man kommer" inte behöver betyda att man står intill och tycker grov prygel av häst är rätt, dessutom skriva ut det på sin blogg, och då faktiskt påverka läsare på det sätt att sådant är rätt.

Jag väljer också var jag vill lägga min energi- och nu tyckte jag att detta var ett utmärkt sätt.

Jag har gett det några dagar, alla har hunnit läsa din blogg, och vad händer?? Ingenting.

Skämmes bör ni.:mad:.

Det finns ingenting - jag upprepar: absolut ingenting - som tvingar användarna här på Bukefalos att läsa andra användares blogg! Det finns således ingen anledning att skämmas över att man inte har läst TS blogg.

Är det så illa att skillnaderna mellan tävlingsdressyr och AR-liknande ridning går så långt att AR-liknande användare hellre håller med en AR-liknande ryttare som stöder grovt djurplågeri än tar avstånd mot det, för att lisom inte på något vis hålla med tävlingsdressyrsidan?.

Nu får du ge dig! TS sysslar INTE med AR, och hon är en av dem som brukar vara snabb med att kritisera AR-utövarna.

Senast ändrad:

Jag håller med dig om att jag inte tycker det är rätt att stå bredvid och tillåta sånt. Jag hade personligen inte klarat det. Jag hade inte klarat av att leva med det samvetet.
Men jag ville få fram att oavsett om DJ säger till eller ej kommer inget hända. Sen om hon nu tom hyllar beteendet så är det ju fruktansvärt. Jag har inte läst bloggen. Så jag vet inte. Jag kan inte tänka mig att det står saker där som kommer få mig att må bättre efter era ord. Så jag har valt att inte läsa det då jag inte vill må så dåligt som jag kanske gör av att se det.

Och du får givetvis använda din energi hur du vill. Jag bara förklarar varför jag inte reagerar kraftigare iom att det skrevs om att andra borde skämmas över att man inte reagerar mer.

Jag var intresserad av att diskutera tramp och piaff. Det är något som är aktuellt just nu för mig och som berikar mitt liv och kanske lär mig någonting.

Jag vet redan att hästar utomlands mår skit här och var. Men jag inser att DJ lyssnar på valda delar. Och hon kommer inte välja att lyssna på de som skäller ut henne.
Jag hoppas övriga läsare inser att hästmisshandel och ridning av sjuka/skadade djur är fel. Det trodde jag var självklart. Så självklart att man inte ens behöver nämna det.

Men så har jag en del som importerat hästar runt mig. Och man vet ju att det är fel i behandlingen de utsatts för. Det är liksom inget man ens behöver nämna trodde jag. Och de runt mig..

Jag har förut skrikit och bråkat massor kring de här frågorna. Men jag har genom åren insett att det ger absolut ingenting. Man räddar ingen så. allt man gör är att man jagar upp sig själv och kanske tom blir för trött för att orka göra ngt på riktigt.

Tuaphua jag kan klara att lägga energi ute i verkligheten ändå även om jag nu råkade bli inblandad här! Jag säger ifrån om jag har synpunkter som handlar om hästvett, det är viktigt för mej.
Jag tror inte heller att en person med Djurjourens inställning skulle ändra sig av en internetdiskussion!

För det första, även blonda tjejer kan välja sina metoder:) Ett val att delta eller inte har de också! Jag säger inte att DJ skulle förändra den spanska hästhållningen. Men från det till att själv använda i sammanhanget helt oacceptabla sätt att arbeta, det är en helt annan sak!

För det andra! Jag vänder mej här lika mycket mot dem som sitter som den där symboliska apan med bindel för ögonen och händerna för öronen och envist vill prata tramp när det har visat sig handla om ett så pass osmakligt sammanhang. Flera och bland annat bigganl fortsätter hävda att personen har stor kunskap och talar med respekt om personens val av metoder.
Det vänder jag mej emot.

Om alla då det framkom vilka omständigheterna var, hade vänt denna diskussion ryggen och vid intresse för piaff skapat en annan diskussion, då hade jag kunnat respektera det och lämnat diskussionen.

För det tredje anser jag att tramp och piaff lígger mycket långt fram i hästens utbildning, och kan ifrågasätta hur det tycks användas av en del. Men det ska jag inte lägga mej i just nu. För min del är jag klar i denna diskussion, jag har sagt vad jag anser, och om det upplevs som att skälla ut någon så får det stå för den personen. Jag har sagt vad jag anser och kanske har någon tänkt till av det som kommit fram, kan man kanske hoppas!:)

Horsemanship är viktigt för mej och dålig hästhållning och hästhantering protesterar jag alltid emot.

Det finns ingenting - jag upprepar: absolut ingenting - som tvingar användarna här på Bukefalos att läsa andra användares blogg! Det finns således ingen anledning att skämmas över att man inte har läst TS blogg.

Nej, det finns ingen som tvingar,och jag kan förstå om det missas, jag gjorde det själv:D och har egentligen inget intresse av eller tid att lägga på andras bloggar.

Men nu var det en användare som var mer på hugget än vi andra, och som var rätt högljudd, även andra kom in, och att då välja bort att läsa och ändå fortsätta hylla skribenten, det var det jag reagerade på, var väl lite otydlig.

Thuaphua, så, nej, jag menade inte dig.

Man lyssnar liksom inte på en blond TJEJ i Spanien när det gäller hästar.

Det du säger är lite "kul", för jag har fått höra att jag har förändrat några Spanska Machogubbar i Granada. Det var inget jag sa, utan något jag gjorde.

Jag ville inte longera min blivande häst i taggig serreta, så jag valde att göra det i grimma. Jag var inte riktigt klok - och mycket korkad, men nu gjorde jag det. Han verkade vara en ganska lugn individ, ville bara se honom röra sig. Allt började mycket lugnt och snällt, men sen så. En vild liten unghingst tog fart och jag åkte efter på mage. Jag lyckades komma upp när han vände i ett hörn, och kom i ett sådant läge att jag kunde stoppa honom med mitt kroppspråk. Det gick bra, utan skador - men vad kunde inte ha hänt?!?

Jag skämdes som en hund, för alla spanjorgubbar kolla på med :eek: ögon. Jag skakade av adrenalin, och tog in hästen.

Sen började alla gubbar att longera sina hingstar i grimma - "kan en blond liten jänta kan väl jag".

De slutade med serretan för att det var ju inte macho.

Så kan det gå.

Du satte ord på vad jag tänker:bow:
Bigganl med 11000 inlägg hade inte förstått var bloggen fanns fastän jag såg den ganska omgående? Man kan bara undra om det är medvetet?
men nu drar du slutsatser igen utan förankring. Som du vet har många människor bloggar på interner. De kan ligga på vilken sajt som helst. Jag trodde TS hade en blogg som hon länkat till någonstans i den här tråden, men hittade inget. Sen kom jag på att det finns bloggar här också. Tänkte inte på det (precis som jag skrev tidigare)
Sedan dess ingen kommentar om synsättet eventuellt ändrats efter läsningen?
Som jag skrev så väckte läsningen ett antal frågeställningar hos mig. Frågor som jag skulle vilja ha svar på innan jag drar någon slutsats. Jag skrev också att de frågorna inte kommer att ställas här. (av förklarliga orsaker)
Vissa andra kallar det som beskrivs kunskap och förmåga???
Jag har själv inte kallat det som skrivs för någonting. Om andra kallar det för kunskap och förmåga så får det stå för dem.

Men nu var det en användare som var mer på hugget än vi andra, och som var rätt högljudd, även andra kom in, och att då välja bort att läsa och ändå fortsätta hylla skribenten, det var det jag reagerade på, var väl lite otydlig.
Jag hoppas du inte menar mig, eftersom jag missade bloggen förut, för jag har inte hyllat TS. (inte sänkt heller) utan bara försökt hålla mig till saken/frågeställningen.

Är det så illa att skillnaderna mellan tävlingsdressyr och AR-liknande ridning går så långt att AR-liknande användare hellre håller med en AR-liknande ryttare som stöder grovt djurplågeri än tar avstånd mot det, för att lisom inte på något vis hålla med tävlingsdressyrsidan?
Tror du ryttare är så inskränkta att de bara vill hålla med de som tränar som de själva? Nej det tror jag inte. Vem skulle jag prata med då, som blandar vanlig dressyr och AR? Det finns inget namn på det vad jag vet. (även om vi är flera som gör det) "Vi som är mitt emellan", kanske?;) Men allvarligt, det här har väl ingenting med inriktning att göra? Förresten så vet jag inte till vilken inriktning TS hör och det spelar ingen roll för mig heller. Jag trodde verkligen inte den här diskussionen hade med olika inriktningar att göra. Måste så många diskussioner hamna där? Det känns så väldigt onödigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 612
Senast: Stergo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 681
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 762
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama