Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Ridning Tja, jag undra om det är någon som vet hur jag ska övertala pappa om en sak. Jag letar medryttarhäst(vilket jag gjort i ett år), och nu...
Svar
12
· Visningar
1 474
Senast: krk
·
Ridning Min 9 åriga dotter har en trevlig exmoorponny vars enda nackdel är att han ibland blir för stark för henne. Vi rider mycket ut i skogen...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Vita_N_6520
·
Ridning Till våren ska jag sätta igång min medryttarhäst (19 år) som under ett års tid haft svår fång och har tidvis stått stillastående i boxen...
Svar
6
· Visningar
7 655
Senast: desiree
·
Ridning Jag har köpt en mini shettis å har 2 tjejer som vill rida på henne men jag vet ej.. Vad tycker ni e max vikt för en rejäl donna på ca 85...
Svar
2
· Visningar
4 495
Senast: misen
·
Ridning Jag skulle behöva ha förslag på hur jag kan variera träningen när jag har tillgång till ridhus. Under de senaste månaderna har det ju...
Svar
6
· Visningar
1 764
Senast: claire
·
L
Ridning Jag har efter ett par rejäla olyckor på uteritter blivit fruktansvärt rädd för detta. Jag har ridit många år men nu har det blivit en...
2
Svar
20
· Visningar
3 095
Senast: claire
·
Ridning Min häst har en tendens att dra iväg i traven, särskilt när jag rider lätt. Jag tror att det kan handla om balans. Jag har inte haft...
Svar
4
· Visningar
1 484
Senast: Piraja
·
Ridning Jag lägger tråden här då jag gillar mångas inställning till ridning här. ;) Har ett sto, 6 år, som är en dröm att rida. Hon är...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 248
Senast: axel
·
Ridning Tidningen Ridsport har efter flera dödsolyckor i samband med ridning skrivit spaltmeter om säkerhet. Men i ridhuset där jag rider...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 609
Ridning Jag behöver lite råd... Jag har precis börjat sköta om en 20 årig dam som gått som avelsto & inte blivit riden på 4 år! Hon är helt...
Svar
10
· Visningar
2 471
Senast: _Amazing_
·
Ridning Går det öht att sätta igång en häst på två veckor efter fyra veckors sommarlov? Och hur lägger man upp det på bästa sätt? Om man...
Svar
5
· Visningar
1 305
Senast: aramis
·
M
Ridning Nyfiken på vad folk använder för bett? Skriv gärna vf och vad du tycker är bra med bettet osv... :D
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 276
Senast: Alem
·
M
Ridning Hej! Min dotter är 6½ år och hon har nyligen blivit "med häst", inte vår egen men en lugn och fin c-ponny som hon får rida hur mycket...
Svar
3
· Visningar
1 409
Senast: heidi maria
·
Ridning Någon här som har en Irlänsk Hunter? Berätta lite om din häst och vad du använder den till, var du köpte den, bild vore kul oxå :D Jag...
Svar
12
· Visningar
2 099
Senast: Spirit
·
P
Ridning Har en ponny som så vitt jag vet aldrig tävlat och som jag vet kan bli spänd i pressade situationer. Både hon och jag älskar att hoppa...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Kallebus
·
I
  • Låst
Ridning Jag ska förhoppningsvis flytta till Kalmar till hösten och letar efter en ridskola i närheten men det verkar lite tomt på dem. Hittar...
Svar
1
· Visningar
1 161
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! Jag bara kom och tänka på en sak när jag satt här och läste lite i trådarna. Hur ställer sig SvRF till hjälptyglar och andra...
Svar
10
· Visningar
1 734
Ridning Vad tycker ni, är det bra eller dåligt att varva ridningen med körning? Kan det göra hästen hetare? Jag testade att köra min häst...
Svar
17
· Visningar
2 254
Senast: bambi82
·
S
Ridning Vi planerar köpa häst att rida ut i skogen på. Har två hundar som givetvis gärna vill följa med ut i skogen, den ena är hästvan sedan...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 744
Senast: Satis
·
Ridning Jag har en medryttare som inte är jätte skicklig ryttare dock är hon hyfsat van. Vad jag menar med inte jätteskicklig är att hon har...
2
Svar
36
· Visningar
8 097
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar