Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Får se om ni har några tips. Jag och min häst tar träningen i vår egen takt, nu har hon börjat söka sig ner på tygeln i skritt och...
Svar
15
· Visningar
2 504
Senast: kardemumma
·
  • Låst
Ridning Jaha, då vart den gamla tråden låst så då fortsätter vi väl här! :D Igår hade vi markarbete. Egentligen skulle jag haft en häst som...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
74 997
Senast: IngelaH
·
F
Ridning Ni som inte har någon ridbana hur tränar ni era hästar? Jag har ingen, eller jag har en liten ridbana på gräs som lutar lite o den känns...
Svar
7
· Visningar
1 395
Senast: Crash
·
Ridning Jag har en liten fundering. Jag har ju en kuse som är dryga 170 i mkh. En dag så provred jag en islänning i D ponny storlek, 148...
Svar
10
· Visningar
1 573
E
Ridning Heeej, jag har en tjej på 13 år som började rida min ponny för ca 4 månader sen och nu har han börjat testa henne.. Hon kan inte rida...
Svar
9
· Visningar
1 317
Senast: Aliil
·
Ridning Vad finns det för AR böcker? Har bara läst en och nu kommer jag inte ens ihåg vad den hette.
Svar
9
· Visningar
1 311
Ridning Jag vill se filmer på bra öpnor och slutor i alla gångarter. Har ni någon film så in med den;)
2
Svar
23
· Visningar
6 778
Senast: Iser
·
H
Ridning Hej! Jag undrar om ni har några idéer eller tankar om min ponny. Hon är världens goaste och är aldrig dum, men däremot, kan hon vara...
Svar
5
· Visningar
1 389
Senast: Sansko
·
Ridning Hej alla kära bukebor.. Jag har lite funderingar. Ska ta upp några exempel så ni förstår vad jag är ute efter. Du hittar en annons...
Svar
1
· Visningar
988
Ridning Känner att jag bara vill lägga pengar på en sadelgjord. Och då är frågan. Vilken? Det står mellan en anatomisk svängd eller en med...
Svar
10
· Visningar
4 963
Senast: MaRomer
·
S
Ridning Min häst går hur bra som helst i skritten, arbetar på bra osv. men så fort det går snabbare än så, blir han stressad och tar upp...
Svar
6
· Visningar
1 285
J
Ridning Jag behöver hjälp med att hitta bett till min häst, hon blir extremt stark vid hoppningen och när jag rider ut. Så nu behöver jag...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 341
Senast: TryMe
·
Ridning Nu är våren ialla fall på gång här där jag bor. Äntligen kan man börja klä sig så att det blir lättare att röra på sig. Slippa alla...
Svar
5
· Visningar
1 237
Ridning Funderar på att byta stall. problemet är bara att alla bra stall är så himla långt borta. Ca 17-25km. Eftersom jag då har en tonåring...
2
Svar
33
· Visningar
3 265
Senast: Jerseyite
·
Ridning min stora dröm är att göra en långritt längs några av de ridleder som finns i sverige. då kan man sova över bekvämt efter en dag i...
Svar
0
· Visningar
849
Senast: orri
·
Ridning Såg i en annan tråd att någon hade blivit rekommenderad av vet att galoppera istället för att trava vid igångsättning efter skada...
Svar
11
· Visningar
5 021
Senast: CarolineB
·
Ridning Ja, vad säger ni folket? Avlastningssits eller lättridning, varför, varför inte?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 330
Senast: bigganl
·
S
Ridning Hejsan alla glada och kloka hästfolk! Nu har jag fått hjärnsläpp så jag ber er om lite hjälp.. Inga PÅHOPP ELLER IDIOTFÖRKLARINGAR...
Svar
11
· Visningar
1 770
Senast: --Elin--
·
Ridning Hur gör ni med era ston (eller hästar kanske) som har mycket humör? Mitt sto har normalt mycket humör och en egen vilja, dominant och...
2
Svar
27
· Visningar
6 750
Senast: busigdemon
·
E
Ridning Om någon missat den: http://www.youtube.com/watch?v=4qneWLFaNSw&feature=player_embedded#at=279 :)
2
Svar
22
· Visningar
3 271
Senast: Freyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023