Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)
*KL
Jag hoppar in här helt ny
I går red jag lektion på min favorithäst Goliath, jag har inte ridit honom på över 4 månader så det fina flytet som vi hade dåfanns inte kvar. Jag brukade alltid känna hur han välvde ryggen och trampade på bakifrån och sänkte nacken och gick i en stabil form. Igår blev allting bara en enda röra.
Jag tänkte för mycket och gjorde både för mycket och för lite.
Han gick i en instabil form med sänkt rygg och för kort och hög i nacken. Goliath är en sådan häst som man helst vill att han skall sträcka ut halsen och gå låg och rund, igår blev det bara massa trams och jag vet inte alls vad jag höll på med, helt och hållet katastrof.
Det blev ju inte direkt bättre utav att han snubblade till med bakbenen så att dem nästan vikte sig på ena kortsidan ungefär 5-6 ggr på ca 45 min, tillsist blev man ju lite halvrädd att han skulle sträcka sig så man behövde rida runt just den platsen trots att den var jämn och fin...
Han hostade till 2 ggr under lektionen också och blev väldigt svettig efteråt även om vi inte hade jobbat så hårt så jag undrar om han inte håller på att bli lite sjuk (stallet har för ca 1-2 veckor sedan haft en förkylning i stallet)
Till nästa gång ska jag försöka hitta tillbaka till det där fina flytet som vi hade innan uppehållet. Kan kanske slänga upp lite bilder då ^^