Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Ridning Hejsan! Jag har ett ganska stort problem med min medryttarhäst. Han är väldigt het och känslig, och skulle tex. flyga i luften om man...
Svar
4
· Visningar
2 745
Senast: Verdandi
·
Ridning Jag håller på att sätta igång min ena shettis och av förståeliga skäl kan jag inte rida ut med honom. Det gick fram till för en vecka...
2
Svar
20
· Visningar
3 803
Senast: schelin_j
·
Ridning Hejsan, jag sitter nu i den svåra situationen att jag och min familj skall ge ett bud på en häst vi har varit och provridit några...
Svar
10
· Visningar
1 723
Senast: Heulwen
·
Ridning Det vet jag inte hur många gånger jag har hört i vinter, både här på Buke, på fb och IRL... T.o.m. i bantningstråden där man väl...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 529
Senast: tinkerlover
·
S
Ridning Hej! Jag har en häst som jag vill börja tömköra:) Vilken utrustning behöver man? Hur ska man börja? Kanske känner ni nån bra bok? Mvh
Svar
3
· Visningar
967
Senast: Speedway
·
Ridning Hej hej! Jag har ridit på en ridskola i många år nu och jag har bestämt att jag ska bli medryttare, men inte förrän i höst eftersom...
Svar
3
· Visningar
1 220
Senast: Kiraya
·
Ridning Har en ridtravare som är 19 år och jag har snart ägt han i 3 år. Har kämpat med galoppen hela tiden men nu det senaste halvåret så har...
Svar
11
· Visningar
2 859
Senast: Mary91
·
G
Ridning Hejsan. Jag heter Anna och är helt ny här på Bukefalos och nybörjare när det gäller ridning. Jag kommer att börja rida på ridskola i...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
17 647
Senast: Fibusen
·
B
Ridning Jag har en d-ponny (mycke storhäst över honnom) som jag inte riktigt vet vilket bett jag ska rida på, några tipps? - Skriver de som...
Svar
6
· Visningar
1 226
L
Ridning Har stött på hästar som är villiga att arbeta länge och hårt men dock inte är särskild intreserade av att springa fort. Om man letar...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: lovasijasz
·
  • Låst
Ridning Hej hej (: ska snart vara med i en klubbtävling (hoppning) och funderar på att rida en häst som är C-Ponny, jag är 170 och väger 47...
Svar
1
· Visningar
1 019
Senast: IngelaH
·
Ridning Jobbar ni ofta med kapson +lina? Hade inte förstått träningen med kapson och lina tills jag fick testa idag och måste säga att jag...
Svar
3
· Visningar
1 395
Senast: Totola
·
Ridning Började fundera lite när jag läste tråden om orsaken till att folk använder pessoabett och andra hissbett. Kom att tänka på vissa...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 592
Ridning Från att ha ridit "vanlig ridning" (lite som skogsmulleridning) och tanken finns att köpa en islänning, så undrar jag, måste man gå och...
Svar
10
· Visningar
1 330
Ridning Hej alla! Gott nytt år på er!!! Nu är det nytt år, och något som jag tyckte var kul var en presentationstråd från förr. Så nu...
2
Svar
20
· Visningar
3 807
Ridning Min 7:åriga häst har vilat i princip sedan i augusti förra året, av två skäl: Mitt tappade sug och avsaknad av sadel. Det tappade...
Svar
1
· Visningar
1 859
Senast: Vita_N_6520
·
Ridning Är det någon som har monterat eller fått det monterat på sin Espaniola? Skulle vilja se hur det är gjort eftersom det inte passar...
Svar
7
· Visningar
1 697
Senast: Kapson
·
F
Ridning i veckan ska jag åka och kolla på en häst, jag ska provrida den osv. Jag är inte så duktig på att rida nya hästar då jag är van vid en...
Svar
5
· Visningar
2 360
Senast: iNHALE
·
A
Ridning Hej! Är en tjej på 13 år som är ute efter häst! Kollar runt på olika hästar, kallblod såklart! Vart iväg och tittat på en ardenner...
2
Svar
25
· Visningar
2 571
Senast: ardennern
·
Ridning Hej! jag har världens finaste korsningssto, halvblod/fullblod. Har haft henne i ganska precis ett år nu.. För ca. 3 månader flyttade vi...
Svar
14
· Visningar
1 801
Senast: Ronjuwi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka