Inriktning till kallblod?

Sv: Inriktning till kallblod?

Sandrafors -
Jag har ridit på ridskola i 4a år och haft envis och stark sommarhäst 2 sommrar x)
Mina föräldrar red förr men ska ta upp det mer nu eftersom vi flyttat till gård :)
Sen har vi många hästlunniga folk att få råd av, så det är nog lugnt :)
Hon vill sälja hästen pga att hon ska rida in en ponny åt sina barn och tycker att Lollo, som hästen heter, inte får tillräckligt med uppmärksamhet ;)

Lobell -
Gud vad vacker häst! :love:

Har en korsning mellan shire och pre. Har innan henne haft araber i över 10 år, hästen jag har nu är det mest nerviga jag någonsin haft i min ägo. Med det menar jag att du automatiskt inte får en lugn och trygg häst med rasen, det är individen som styr. Men håller med som en tidigare skrev att när man lär känna varandra så ordnar det sig. Om du vet med dig att du vill kunna åka iväg med hästen, så kan det vara bra att köpa en "normaltung" häst. Min t ex ryms inte ens i en normalstor finka, det gör allt lite jobbigare. Många av kallbloden jag har stött på kan vara ganska bestämda och kräver verkligen en ägare som vet vad hon vill. De snällaste och lugnaste hästarna tycker jag är araben, men det är min personliga åsikt.

Kallblod :D! Hade en kallblodstravare förrut, massa energi och urmysig :love:, men urusel på att hoppa. Kan tillägga att jag inte heller är nån hopperska så det gjorde absolut inget.

Ja, altså jag är inte ute efter direkt någon lugn och jätte sävlig häst, utan hästen får gärna vara pigg osv. Bara det att jag känner mig endast säker på tyngre hästar ;)

Som jag redan skrivit tidigare :d

Varför det? Vet inte hur jag ska formulera mig men är du lite rund i hullet? många kallblod är ju viktbärande. Själv är jag normalviktig och det blev en kallblodstravare av en ren slump, efter att ha ridit en arabhingst en tid. Men nog kom lille kallblodskillen mig nära hjärtat och nån energibrist var det verkligen inte på nån av hästarna. Men nog sjutton fick jag jobba med galoppen på honom i perioder. Men han hade iofs startat tidigare.

Haha ja, rund flicka var det här :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 129
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 679
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 611
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA