Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Ridning Hej! Jag är i stort behov av att höra era framgångshistorier. Med det menar jag om ni haft ett problem med er häst som ni löst och det...
Svar
9
· Visningar
1 448
Senast: zabby
·
L
Ridning Min nya polle har svårt för att acceptera bettet. Han lyssnar inte, arbetar inte och går inte i form. Han bara irriterar sig på bettet...
Svar
13
· Visningar
3 107
Senast: Chine
·
D
Ridning Hej, jag har ett problem med min häst som jag måste lösa! Efter nyår fick jag min häst, en nordsvensk travare på 10år. Dock har hon...
Svar
11
· Visningar
2 222
Senast: TinyWiny
·
Ridning Skogsmulle som jag är rider jag sällan(eller aldrig) för tränar utan rider mest runt för mig själv. Idag hade jag dock sällskap av en...
Svar
13
· Visningar
2 751
Senast: Totola
·
M
Ridning Hej jag behöver lite tipps och hjälp av duktiga bukare :) Jag har det här problemet som jag säkert inte är ensam om, när jag rider och...
Svar
4
· Visningar
1 187
Senast: Roucle
·
Ridning Hej där ute Jag har en travartjej på 12 år, som är envisare än synden och en humörhäst utan dess like. Jag skulle vilja ha lite tips...
Svar
6
· Visningar
1 365
·
E
Ridning Vad för någo ska jag göra om jag vill stärka min varmblodskille i galoppen!? :laugh: Han har jätte bra galopp ute men på en gång när man...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: eerijka
·
Ridning Jag är riktigt konfunderad. Är medryttare på en fullblodskorsning som gärna går med huvudet väldigt högt, han har alltid martingal. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 548
L
Ridning hej! Jag är helt ny inom "hästvärlden". Började rida som vuxen nybörjare (37 år) av en slump i Augusti förra året och är nu "helt...
Svar
8
· Visningar
9 762
Senast: Praefatio
·
Ridning Är det vanligt att man rider med olika långa stigläder av olika anledningar? Jag vet en tjej som alltid rider med ena lädret längre...
2
Svar
27
· Visningar
5 188
Senast: dengra
·
Ridning Hästen jag rider har börjat med "olaten" att bita sig fast i bettet, spänna halsen och bli väldigt svårstoppad. Hon är precis igångsatt...
2
Svar
22
· Visningar
8 224
Senast: MissFideli
·
Ridning Vet inte om det här är rätt forum, men försöker i alla fall! Har en foderhäst, en riktig klippa! Lugn och otroligt trevlig inne i...
Svar
6
· Visningar
1 455
Senast: Faynie
·
Ridning Hej jag skulle behöva lite råd och stöttning nu känns det som. Jag köpte min ridtravare för ett år och några månader sedan, hon var...
Svar
10
· Visningar
1 609
·
Ridning Tusan vilken tur man har haft med sin häst! Här får man läsa en hel massa trådar om olika problem folk har; kan inte rida ut för att...
Svar
0
· Visningar
848
·
J
Ridning Hejsan! Har en varmblodsvalalck på 10 år på foder. Han är väldigt snäll och lättlärd för övrigt och super go att hålla på med...
2
Svar
22
· Visningar
3 147
·
Ridning När jag rider mitt travsto och vi travar så kan hon börja passa. Detta kan hända lite när som helst under tiden vi travar. Jag tävlar...
Svar
8
· Visningar
1 626
·
T
Ridning Hej! Jag tycker att vanliga ridvästar är hemskt klumpiga! Så jag kollade på börjes, och där finns det travvästar som sitter tajt mot...
Svar
9
· Visningar
2 365
Senast: svea
·
Ridning Det diskuteras i de andra trådarna om hur fler och fler går vidare till en annan ny(?) stil. Är det någon som orkar förklara vad den...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 369
Senast: Immer
·
E
Ridning Halloj! Jag har en varmblodsvallack som är riden i flera år, han är jätte fin i ridningen, frammåt och posetiv. Han kan gå kort...
Svar
3
· Visningar
1 209
·
Ridning Jag undrar om det finns ngn här som kan tipsa om vart man kan åka i skåne om man vill bada med sin häst? Vilka regler gäller osv...
Svar
11
· Visningar
11 455
Senast: Pallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka