Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Om tråden ligger fel så får snäll moderator gärna flytta den! :) Jag är så grymt sugen på att packa packväskorna och ge mig ut på...
Svar
4
· Visningar
1 237
Ridning Vet inte om jag postar på rätt ställe.. Jag har funderat på detta ett bra tag nu. Jag bor mitt i skogen. Björn hade setts senast igår...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 530
Ridning Kan man lära gamma hund sitta? Jag har nu fått tag i en äldre herre som är väldigt sparsamt riden men otroligt trevlig att sitta på...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Lindon
·
Ridning Fick ett infall att rida på "lång"tur med hästen i morgon, vilket innebär sammanlagt två mil. Dock har jag dressyrträning (45 min) på...
Svar
10
· Visningar
4 009
Senast: Riley
·
Ridning Hej. Jag har sökt runt bland en massa trådar efter en lösning på mitt problem men hittar inget som stämmer in. Jag är medryttare till...
2
Svar
21
· Visningar
2 527
Senast: Gampi
·
Ridning Heiisan. Har en Islandshäst på 28 år.. Han vill absolut inte stå still när man ska sitta upp .. Hur fasiken gör jag? .. Vill att han...
Svar
7
· Visningar
1 529
Senast: FailGirl
·
S
Ridning Jag har köpt ett avelsto (osedd och lite utan eftertanke... :angel:) som gick 3 års men efter det stått i avelsboxen 7-8 år...
Svar
1
· Visningar
1 165
Ridning Hej hej! Jag har inte egen häst (söker medryttarhäst i stockholm btw) men har hand om en häst på min ridskola som kräver lite mer av...
Svar
6
· Visningar
1 731
Senast: mausan
·
E
Ridning Jag har haft mitt varmblod i fyra år nu, i början tyckte hon det var jätteroligt att hoppa ner i diket när det kom bilar, sen vande hon...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: KasperTim
·
Ridning Jag fortsätter att stilla min nyfikenhet angående senskador och gaffelbandsskador!:idea: Nu undrar jag om någon har erfarenhet av att...
Svar
4
· Visningar
3 476
Senast: Zoo
·
Ridning Hur lägger ni upp ert longerings pass för hästen, och vad använder ni för utrustning? :)
Svar
4
· Visningar
1 261
Senast: em76
·
H
Ridning Jag har en häst, varmblod 13 år. Jag har haft honom i tre år, och då han sakta byggts upp, då han var ganska nedgången, så har jag...
Svar
19
· Visningar
1 724
Senast: danilo
·
M
Ridning Jag har ett eng. fullblod som är rätt så känslig i munnen(?) men endå stark. Vid användning av vanligt tvådelat bett så drar han...
Svar
12
· Visningar
1 536
Ridning Hej! I sommar bär det av till Mallorca och har läst att det ska vara fint att rida där :laugh: Är det någon som har gjort detta och har...
Svar
16
· Visningar
5 264
Senast: loote
·
Ridning vad bör man tänka på när man ska köpa en ridtravare? hur små kan de vara? är ridtravare en lämplig ras för oss som inte har några...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 653
Senast: Supernova
·
Ridning Såg en tjej som har en Triangelmärkt häst. Hästen har vad hon kallar "Utläkt Spatt". Är det okej att hoppa med en sådan häst? Eller vad...
2
Svar
34
· Visningar
6 020
Senast: Kilauea
·
E
Ridning Jag har två stora olater när jag rider. Den första är att när hästen börjar gå för fort eller jag blir rädd så gör jag två...
Svar
4
· Visningar
1 260
Senast: GotAsecret
·
B
Ridning Hej! Jag är på jakt efter en rak stång till min häst som har en liten mun på 11,5 cm. Har ridit honom på en portugisisk unghäststång men...
Svar
4
· Visningar
1 556
Senast: Totola
·
Ridning Jag har blivit hästskötare på en dressyrhäst och ganska nyss fick jag börja rida honom. Han är 17 år och utbildad St. George, alltså en...
2
Svar
22
· Visningar
3 230
Senast: magnik90
·
Ridning Hej! Jag har anmält mig till ett ridläger i sommar, med inrikting hoppning! Man rider då två pass om dagen (det är fem dagar), varav...
Svar
8
· Visningar
1 543
Senast: Exhistensia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur