Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Nu har jag funderat på denna sak länge men inte kommit fram till något bra. Om man är ute och rider i tex skogen, hästen börjar...
Svar
15
· Visningar
1 726
Senast: Home
·
J
Ridning Tänkte dressyra lite på en äng nu under helgen. Men ja undrar tkr ni ja ska slänga på brodd eller går det utan? Det är torrt och lite...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: JenniiePersson
·
M
Ridning Mitt fullblod hoppar superbra och fungerar utmärkt att träningshoppa och idag var vi iväg på både hans och mins första hopptävling. Det...
Svar
12
· Visningar
1 306
Senast: Magnum
·
Ridning Har en 6 årig appaloosa/fjording. Härlig combi va, som vi har haft sedan hon var 4 år. Riktig raring:d Saken är den att hon har svårt...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: anciplanki
·
L
Ridning Hej! Jag har en häst på 8 år som är svårlastad. Hon går upp på rampen utan problem med frambenen, men när hon väl står där, kollar hon...
Svar
9
· Visningar
1 670
Senast: claire
·
C
Ridning Jag har lite funderingar på hur vi ska få barnens häst att lyssna bättre och bli mer lättriden. Det är en 12 årig isis som gått på...
Svar
12
· Visningar
2 235
Senast: Badger
·
D
Ridning Hejsan :) Jag undrar varför det är så viktigt (enligt många) att tårna pekar framåt? Jag förstår inte, för några år sen var det viktigt...
2
Svar
24
· Visningar
5 874
Senast: monell
·
Ridning Hej alla AR-ryttare! Jag tycker att det skulle vara roligt med en tråd där AR-ryttare (vilket jag gärna vill prova mer av när jag blir...
Svar
4
· Visningar
1 406
Senast: Totola
·
Ridning Jag har precis börjat rida en travare som är hur härlig som helst att rida ut på och det är inga problem alls MEN när vi rider i paddock...
Svar
11
· Visningar
1 630
Senast: _linsved_
·
A
Ridning Hej alla hästmänniskor :) Jag har en varmblodskille på 10 år (aldrig varit aktiv inom travet) som jag håller på och utbildar till...
Svar
17
· Visningar
1 853
Senast: pinky
·
C
Ridning Ja, tips på övningar för att få både ryttare och hästar som är oliksidiga att börja arbete och så småningom jämna ut sig :d Jag...
Svar
4
· Visningar
1 684
Senast: ponnyryttaren56
·
Ridning Skulle behöva tips på hur jag lättast värmer upp på tävlingar. Oftast är det trångt på uppridningen ( dressyr) och inte alltid man har...
Svar
6
· Visningar
1 111
Ridning Hej. Jag undrar vad ni tycker att man ska tänka på när man provar en ny häst eller ponny? Och jag t.ex. brukar bli ganska nervös så om...
Svar
1
· Visningar
5 052
Senast: iNHALE
·
P
Ridning Planerar att flytta utomlands och jobba med hästar ett tag. Funderar lite över vilka länder som kan tänkas vara lämpliga där man har en...
Svar
10
· Visningar
1 782
Senast: -Remont-
·
Ridning Hej Nu behöver jag lite tips och råd från er kloka här inne. Har hjälpt en vän med sin häst. Denna häst har en förmåga att lägga...
Svar
10
· Visningar
3 191
Senast: Donnatello
·
P
Ridning Vet inte om tråden kommit rätt, men hoppas det. Jag är 14 år och har en egen ponny. Det är min första och han är d-ponny, men en...
Svar
7
· Visningar
1 943
Senast: Gimlan
·
Ridning Halloj! Jag har frågat förut hur jag ska göra med mitt travarsto som ska bli en ridhäst. Jag har börjat att longera henne men tyvärr...
Svar
3
· Visningar
1 787
Ridning Någon som har erfarenhet? I det lilla stallet jag och mina hästar står är den ena hästen nu till salu. OM han inte blir såld...
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: iNHALE
·
A
Ridning Om ni skulle rida tre gånger i veckan, på en ponny. (Fre,lör,sön) Hur skulle ni rida då? Två gånger ska jag rida i skogen & en gång på...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Piraja
·
K
Ridning Jag har blivit erbjuden att ha en ardenner på foder i sommar. En underbar häst, riden och körd och mycket välmusklad. Vill jättegärna...
2
Svar
33
· Visningar
3 489
Senast: Diantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar