Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Hejsan, nästa vecka ska jag ner och hjälpa en vän med sin häst. Hon har inte haft tid med hästen då hon jobbar mycket och den har nu...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: iNHALE
·
H
Ridning Nu står jag med lite beslutsångest och skulle behöva råd angående kapsonköp. Jag har kommit såpass långt i min akademiska skolning med...
Svar
7
· Visningar
2 048
Senast: bigganl
·
A
Ridning Jag har en Quartersto på 20 år, som har stått ett bra tag nu och inte blivit riden alls. Minst ett år om inte längre, en tjock mage har...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Lager
·
L
Ridning Jag har ridit sen jag var liten, de första åren på ridskolor av varierande kvalité sedan på kompisars och mina egna mer eller mindre...
Svar
3
· Visningar
902
·
Ridning Jag har åter igen fått problem med min häst. När han kom till mig så backade han i rally fart så fort han vart "rädd" för något. Envis...
Svar
18
· Visningar
1 989
Senast: Mysaan
·
Ridning Jag har en f.d travare på 12 år, otroligt snäll o trevlig häst, går utmärkt att rida på bana o gärden. Men när man rider ut, ensam elr...
Svar
12
· Visningar
1 912
Senast: ardennern
·
Ridning Funderar på att ta med shettis på joggingturen men vill helst inte att shettis ska springa runt hur som helst och busa utan kanske...
2
Svar
23
· Visningar
5 494
Senast: Badger
·
C
Ridning Hej, hittade ingen annan tråd med detta ämne men kanske har missat dom. I alla fall undrar jag om det är någon som har något knep för...
Svar
7
· Visningar
3 331
Ridning Någon som har erfarenhet av att rida på ridskola i Helsingborg? Hur många ridskolor finns det där? Svårt att hitta information...
Svar
1
· Visningar
2 585
Senast: IngelaH
·
Ridning Har ni sett i tidningen Hipp**n att Malin poserar med gramanen på? Nu tänker jag inte knorra över det, alla gör som de vill, men jag har...
Svar
4
· Visningar
1 880
Senast: mackan
·
J
Ridning Heej Jag har problem med mina galop fatnigar när jag fattar så kommer jag framot luttad eller så får jag stolsits.Har ni några bra...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Jullan
·
Ridning Har ett problem med min ponny...jag gillar ju att rida ut i skogen, det är därför jag har häst. För att kunna vara ute i skogen och...
Svar
12
· Visningar
1 891
L
Ridning Hejsan, har en medryttarhäst som inte vill trava! Hon är super i hanteringen, gör ingen fluga förnär. Haha okej, jo. Hon sparkar och...
Svar
14
· Visningar
3 250
Senast: Arrabella
·
A
Ridning Har en häst sedan 1 år tillbaka.Innan dess inte riden på 4 år.Valack 8 år. Var hos tränare i vintras,tränaren tyckte det var något...
2
Svar
23
· Visningar
3 411
Senast: Highcat
·
Ridning Min häst är extremt snäll och schysst på alla sätt, men han har ett stort problem: Han är nervig ute och ser spöken. Han skulle aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 208
Senast: Praefatio
·
Ridning Detta är helt otroligt .. min travare snubblar otroligt mycket! Han har alltid varit en liten slöis när man leder honom, det är lite...
Svar
8
· Visningar
3 424
I
Ridning Sökte runt på forumet men hittade ingen direkt tråd om detta. Moderator får gärna flytta tråden om den är felplacerad eller hänvisa till...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 511
D
Ridning Har tagit hand om ett misskött, 6-årigt varmblod för 4 månader sen, har bättrat på hans allmäntillstånd genom veterinärbesök...
2
Svar
25
· Visningar
4 039
Senast: Falizia
·
Ridning Jag har så länge jag kan minnas haft problem med att jag blir hård i händerna när jag blir spänd och/eller nervös. På lektion bl.a. Kan...
2
Svar
20
· Visningar
2 823
·
M
Ridning Varför ska det vara så j***a dyrt att träna för klassiska tränare?! Och framförallt -varför ska det alltid kosta pengar att titta på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka