Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vad har ni för värmegräns när ni ska ut och rida? Dvs när anser ni att det är för varmt?
Svar
18
· Visningar
3 216
Senast: Merope
·
Ridning Jag var och kollade på när en vän red i helgen, samtidigt så red en annan ryttare sin unghäst som är 4 år, väldigt trevlig. Dock så...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 928
Senast: Lager
·
M
Ridning Eftersom jag har postat en annan tråd om svårridna ponnys och hästar, så tänkte jag posta en tråd om lättridna också! Så ni som har...
Svar
13
· Visningar
1 430
Senast: miss_pony
·
Ridning sitter detta hack rätt på min häst? eller ska det högre upp?:confused:
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hejsan! Någon som har några roliga idéer på ridövningar som man kan göra med ponnyn? Jag vill testa något nytt :) Tack på...
Svar
4
· Visningar
1 097
Senast: methejenny
·
S
Ridning Hade ingen aning om var jag skulle sätta in tråden. Så tog bara här, hoppas det går bra? Men är tretton och har ridit i tre till fyra...
Svar
11
· Visningar
1 621
Senast: Rider
·
M
Ridning Jag har precis fått hem min star trekk espaniola (köpte den begagnad, jätte fin!). När jag provade den på Soraya verkade den dock vara...
Svar
9
· Visningar
2 561
Senast: suberdoo
·
Ridning Hejsvejs Min häst brukar stanna ibland när vi rider ut ensamma, bara lixom stå still och stirra. Det spelar ingen roll hur mycket...
2
Svar
30
· Visningar
3 039
Ridning Ännu en tråd om ridtravare och galopp, jag vet :grin: men det här funderar jag över: Pärlan har ju svårt med höger galopp p.g.a att han...
Svar
16
· Visningar
1 877
Senast: Ms_Antrop
·
Ridning Hej! Kan en vuxen (169 cm, 68 kg) rida en c- eller D ponny:confused:? Nu är det ju meningen att dottern ska rida mest men jag vill oxå...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 220
Senast: Fannih
·
Ridning Jag har haft en unghäst i ungefär 6månader. I början så gick hon väldigt bra och hon tog ett jämnt bra stöd på bettet. Men nu har det...
Svar
15
· Visningar
1 351
Senast: mackan
·
Ridning I mitten av Augusti ska jag hämta hem min häst som varit på inridning i 3 månader. Jag har ingen passande sadel hemma som hänger och...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Messy
·
Ridning Var ute och motionerade dotterns häst idag och upptäckte att en hel del av de (skogs-) vägar som syns på kartan och även på...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: Popcorn
·
Ridning Alltså jag har världens hemskaste problem. Efter två år i hoppspecialen på ridskolan, så har jag fått hemsk sits. Men det värsta är, jag...
Svar
6
· Visningar
1 567
A
Ridning Hej, Det är så att innan jag hade mitt avbrott i ridningen för c 3-4 år sedan så var jag medryttare på ett 5årigt halvblods sto...
Svar
14
· Visningar
2 373
Senast: alegria
·
Ridning Då jag alltid bott i huvudstaden har stallen jag ridit i många ggr legat så till att det blir en del sträckor som rids på asfalt. För...
Svar
18
· Visningar
3 189
Senast: Pancakes
·
Ridning Jag är medryttare på en häst som jag varit nu i snart en månad och håller fortfarande på att lära känna henne. Hon är ett svenskt...
2
Svar
26
· Visningar
7 302
Senast: maoulina
·
Ridning Min kuse har börjat konstra lite vid tömkörning och ridning i paddock. Det han gör är att han bryter ut (mot höger) och blir lite...
Svar
0
· Visningar
932
Senast: Tagliabue
·
Ridning Mitt sto är väldigt flockbunden! Detta är stort problem! Jag har haft henne i ca en månad nu och det går knappt att rida själv. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 418
Senast: kryddelydd
·
M
Ridning Har en äldre häst här i stallet nu som ska börja igångsättas igen. Han är totalt omusklad, överlinjen dålig och har underhals. Han har...
Svar
1
· Visningar
1 798
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka