Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hejsan hoppsan! jag hoppas jag har lagt den i rätt forum, annars får gärna admin ta och flytta på den:) Jag har en fråga eller...
Svar
1
· Visningar
961
Senast: Lazer09
·
Ridning Hoppas jag får lägga denna tråd här.... Jag har lite planer på att flytta till annat land och då bosätta mig nära någon namnkunnig...
2
Svar
21
· Visningar
3 493
Senast: Hellas
·
Ridning Jag rider på ridskola en gång i veckan. För några år sedan ramlade jag av en häst i galoppen. Sen dess har jag varit rädd för att...
Svar
8
· Visningar
1 662
Senast: Totola
·
M
Ridning Sitter här och funderar lite.. läst en massa trådar om det där med skarpa bett osv.. att man ska ha si och så.. (detta kommer bli ett...
Svar
6
· Visningar
1 240
W
Ridning Hej! Jag rider en shettis tre gånger i veckan som jag typ får göra vad jag vill med. Jag skulle vilja prova rida han i hackamore och...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: wannabe
·
W
Ridning Jag är medryttare på en sällskaps häst och tycker det är jätte roligt att hjälpa ägaren och ska (om jag hittar en) bli medryttare eller...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: wannabe
·
Ridning Vet inte om det är spanska eller portugisiska... men jag vill veta vad han säger. Kan någon hjälpa mig?:laugh: LÄNK
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: Kookaburra
·
Ridning Hej bukare!:) Jag och min mamma (jag är 15) har just haft en fight/vild diskussion... Det är om vi ska fortsätta ha renskinn...
Svar
12
· Visningar
2 157
Senast: sandrafors
·
A
Ridning Hej! Har hört att det inte är bra för hästen om man rider den för mycket barbacka, eftersom vikten inte fördelas tillräckligt då. Är...
2
Svar
37
· Visningar
4 734
Senast: sandrafors
·
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack som jag köpte för knappt 4 månader sedan. Han är mycket känslig, lite nervös, glad, pigg mm om jag ska...
Svar
12
· Visningar
1 481
Senast: Totola
·
H
Ridning Min häst kan arbeta i jätte fin form men ibland tjärvar han och tynger ner hela huvudet i bettet. Eftersom jag är väldigt lätt och han...
Svar
10
· Visningar
3 900
Senast: methejenny
·
Ridning Hejsan, jag lade ut en bild på min blogg tagen ur en film då jag hoppade lite, någon som tycker sig kunna mycket om hästar sa att min...
Svar
12
· Visningar
5 615
Senast: AliiceV
·
C
Ridning Hej! Jag har ridit i bara 1 och 1/2 år. Nu ska jag och min kompis skaffa en häst tillsammans. Dock vet vi vad vi håller på med. Båda...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: coolgirl95
·
Ridning Nu har min häst blivit friskförklarad efter ännu en inflammation i kotsenskidan. Ska börja sätta igång honom och vill att allt ska gå...
Svar
7
· Visningar
1 261
A
Ridning Jag sitter och funderar på 3 års test.. Måste hästen ha stam? Min 1åring har okändstam på pappans sida men det skulle vara kul att vara...
Svar
0
· Visningar
602
Senast: annash
·
M
Ridning Jag har en travare som jag ägt i ca 1 år. Under den tiden har jag skolat henne så hon går att rida. Skulle vara mycket tacksam om ni gav...
Svar
7
· Visningar
3 238
Senast: zabby
·
Ridning Hejsan alla! Jag har en sprallig liten dam, som funkar helt bra på tredelat bett, i dressyren... Men i hoppningen blir det mest slit och...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: Eliseeh
·
Ridning Hej! Har ett enormt problem med min ponny som jag nu behöver hjälp. Jag kan verkligen inte rida ut på honom. Varken med eller utan...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 565
Senast: Jate Volim
·
S
Ridning Hej, Jag undrar vad ni har för åsikter om att en tolvåring skulle rida ut ensam (med mobil) på en ganska lugn häst? :confused: Det är...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 885
Senast: tildemani
·
S
Ridning Jag har en liten undran angående tränare. Förra helgen gästades Stockholm- och Uppsalatrakten av två mästare; Colonel Christian Carde...
2
Svar
24
· Visningar
2 985
Senast: Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar