Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag undrar vad det är som gör att så många som rider akademiskt på sin häst gör det i orsak av att den "vanliga ridningen/dressyren"...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
35 562
Senast: bigganl
·
Ridning Finns det nackdelar med att rida barbacka? Kanske ni skulle vilja skriva upp både fördelar och nackdelar. Själv hittar jag inga...
2
Svar
21
· Visningar
6 659
Senast: Harbor
·
Ridning Har i sommar noterat att min häst blir fruktansvärt irriterad av flugorna när man ska rida. Testa det ordentligt här om dagen och det...
Svar
8
· Visningar
4 193
Senast: vildros
·
Ridning Jag har tagit en nordis på foder som är jättesnäll på alla sätt, men så himla bred rygg. Slängde på min bomlösa sadel på honom, den är...
Svar
3
· Visningar
1 610
Senast: Moggie
·
R
Ridning Var tycker ni gränsen går för att rida en häst rent åldersmässigt ? :) Är det okej att rida en super pigg och fräsch häst som är...
Svar
12
· Visningar
1 739
Senast: oxo
·
Ridning Det avhandlas ibland här hur länge folk rider, men jag är intresserad av hur långt! Hur länge man rider beror ju på vilka gångarter, men...
2
Svar
31
· Visningar
9 043
Senast: trofé
·
N
Ridning (Varnar redan nu för extremt dåliga formuleringar pga att jag inte kunnat sova inatt) Okej, detta känns verkligen som en...
Svar
9
· Visningar
1 709
Senast: Bowman
·
Ridning vet ej om denna trådhör hemma här, annars får någon snäll människa flytta den. Var och kollade på ett 8 årigt sto som vi ev ska köpa...
Svar
17
· Visningar
8 218
Senast: Daisy
·
N
Ridning En tråd för oss med Svensk Ridponny :) Tänk på att det bara är raskod 43 och 93 som är Svensk Ridponny. ------------------------...
Svar
0
· Visningar
784
Senast: Nataley
·
Ridning Jag har en liten undran? Då jag rider min ena häst i dressyr så tuggar hon taktfast då hon jobbar och min undran är varför? En vän...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: cahs
·
C
Ridning Min varmblodsvalck har varit dålig under sommaren från och till, nu piggare :) Men han har tappa hull och muskulatur mest ryggmuskler...
2 3
Svar
55
· Visningar
18 874
Senast: Riverbridge
·
M
Ridning Hej! Min häst är ganska gammal (21),Det är en D-ponny och han har alltid varit springig och stirrig vet inte hur jag ska få honom att...
Svar
10
· Visningar
1 979
Senast: Lager
·
M
Ridning hej har precis köpt en c-ponny och hon stegrar sig hela tiden så fort man rider hon stegerar sig högt med! Har vart vet och kollat på...
Svar
19
· Visningar
2 385
Senast: Merwen
·
Ridning Hur ofta rider ni ut? Så enkel är frågan. ;)
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 444
Senast: Home
·
Ridning Hejsan min syster har en nordis, fd travare, som nu är inne på sitt 23:e år. Han har alltid varit pigg och framåt men nu börjar vi...
Svar
10
· Visningar
4 557
Senast: tuaphua
·
Ridning Det talas ju ofta om markarbete, men jag måste fråga: VAD är markarbete? :D
Svar
15
· Visningar
9 783
Senast: Springsteen
·
C
Ridning Tråden ligger säkert jättejättefel, menmen.. Jag är ca 150 cm lång, och väger ungefär 36 kg, och min kompis är väldigt stor, hon är...
Svar
12
· Visningar
2 097
Senast: Mixess
·
Ridning Nu släpper jag kanske en bomb här... jag vet vilka heta diskutioner det brukar vara kring detta... Men jag fattar inte... Hur ser en...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
17 956
Senast: tuaphua
·
Ridning Hejsan! Jag har läst flera trådar angående olika former av hjälptyglar, de flesta pratar bara negativt om dem, själv säger jag varken bu...
Svar
19
· Visningar
3 419
Senast: Evita_peron
·
M
Ridning Om en häst galopperar i tretaktig galopp (inner bak och ytter fram sätts ner exakt samtidigt) men inte har något svävmoment -vad beror...
2
Svar
29
· Visningar
3 757
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar