Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inflikar bara med en liten fråga.
Har hört att det är bra att stanna i uppför- nedförbackar i några sekunder.
Är det bra? Eller är det bara jobbigt?
Tänkte på det här med felbelastning samtidigt som jag vet att människor kör mycket med sånt när de själva tränar.
Hästfolk har så myckjet idéer, vet aldrig riktigt vad man ska lyssna/tro på!
Bra tips, men trava inte i uppförsbackar. Det sliter jättemycket på benen. Galopp eller skritt uppför, och alltid skritt nedför.
Nu blev jag nyfiken, vet att det är effektivare att skritta upp för backar men har aldrig hört att det är skadligt att trava upp för backar? Kunde du förklara lite mer?
jag har alltid hört att man ska skritta uppför, trava nerför och galoppera plant. det bygger mest muskler och stärker hästen.
Min varmblodsvalck har varit dålig under sommaren från och till, nu piggare Men han har tappa hull och muskulatur mest ryggmuskler. Men har någon förslag på hur jag kan göra? Förutom klättring, gymnastik hoppning?
Tacksam för alla förslag
Du tänker rätt. Det är inte skadligt att trava i uppförsbackar. Om man inte gör det jätte ofta såklart. Kort trav i en skapligt brant backa är jätte nyttigt för hästens muskler