Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Om man vill lära sig att hoppa upp på en häst barbacka från marken, hur ska man då göra? Hur gör ni om ni hoppar direkt från marken...
Svar
16
· Visningar
2 880
Senast: Bowman
·
Ridning Hittade på Wikipedia: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Passage_animated.gif Är detta en OK passage, eller är detta...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 529
Senast: Kookaburra
·
Ridning Har en massa frågor! Jag har försökt googla runt och läsa på då jag har blivit intresserad av dessa sadlar och kanske tänker mig att...
2
Svar
22
· Visningar
7 947
Senast: Equidaem
·
Ridning Hej! Någon som vet om det finns ridavstånd till en ridbana eller ridhus från Storekullen i Varnhem (Västra Götaland)? Har försökt...
Svar
0
· Visningar
794
Senast: icapicas
·
Ridning Är det någon som vet om det finns någon hubertusjakt i småland/västra götaland. Hade varit roligt att delta i en sådan.
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: annoj
·
M
Ridning En sak som jag funderar över är hur hästens huvud rör sig när den går eller inte går på tygeln, i lösgörande form eller samlad. Tittat...
2
Svar
39
· Visningar
3 367
Senast: axel
·
Ridning Är det någon som provat rida i den och isånnafall vad tycker ni? Funderar på att köpa en sådan :-)
Svar
7
· Visningar
1 595
Senast: Hrannar
·
Ridning Har ett stort problem med att dressyrsadeln åker fram när hästen börjar använda sin rygg och sina bakben bättre. Annars tycker jag...
Svar
17
· Visningar
1 907
Senast: Primula
·
C
Ridning Hej. Hur långtid tror ni det tar från det man börjar rida galopp (om man rider varje dag) tills man kan ta licens för att få...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Bowman
·
P
Ridning Min ponny är en d-ponny, valack, 4 år.. Han är väldigt väldigt snäll och kan redan mycket (alltså väldigt lättlärd) nu är det såhär att...
Svar
4
· Visningar
1 192
Senast: Mysaan
·
Ridning Har ingen aning vilket ämne detta ämne ska stå under. Gör ett försök här. Har köpt mig ett fullbod som har ett mörkt dovt ljud som...
Svar
4
· Visningar
1 281
Senast: gulkiwi
·
Ridning Hur stor blir egentligen snedbelastningen av att rida med tappsko? Är det något man kan anta påverkar hästen till den grad att det blir...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Kallebus
·
I
Ridning Mitt halvblodssto är fortfarande på semester och latar sig om dagarna. Men jag tycker inte det är något att skylla ifrån på. Har inte...
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: idavattenskida
·
Ridning Det känns jobbigt att säga det, men efter en massa prövande av enkla oskarpa bett så måste jag verkligen byta upp mig till ett skarpare...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: Eliseeh
·
Ridning I sommar har jag ridit in en unghäst modell känslig/nervös. Allt har gått bra tills idag när jag skulle hämta henne fån hagen. Hon går...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: ufot
·
F
Ridning Skulle verkligen behöva eran hjälp. Jag har blivit osäker/rädd när jag rider min häst. Jag är rädd för att han ska sticka iväg. För...
Svar
15
· Visningar
2 539
Senast: loote
·
Ridning Min häst har nu varit i gång lite drygt ett år efter en lång konvalescens. Vi har mestadels ridit ut på rakt spår, men försöker lägga...
Svar
4
· Visningar
1 378
Senast: REIN
·
Ridning Sedan midsommaren har min häst åk fram och tillbaka till hingsstation, och ej blivit riden ordentligt. Denna vecka har jag lagt i gång...
Svar
2
· Visningar
869
Ridning Tänk på att vara rädda om er i naturen nu när skogen kommer vimla av jägare några veckor framöver... ;)
Svar
7
· Visningar
1 504
Senast: Kallebus
·
Ridning Det är underligt, men ju mer vi har regelbundna hoppträningar (dotter+ponny) dess mer tycks ponnyn bli less på att hoppa. Om de däremot...
Svar
7
· Visningar
1 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka