Är detta en ok passage för att kallas passage?

Sv: Är detta en ok passage för att kallas passage?

Här verkar det som folk först vill rida det svåraste o sen rida normala övningar. Det funkar inte så...tyvärr.
Som att börja med Formel 1 innan man tagit körkort.
[/QUOTE]
:rofl: ha! ha! skön beskrivning! Ja det slutar nog med en krasch i båda fallen. Det går ju liksom inte att börja i slutänden. Man kan ju inte springa ett 100 meterslopp innan man lärt sig gå.
Men seriöst, det är ju inte helt ovanligt med ryttare som efter mycket om och men inser att de är helt fel ute och måste börja om från början. Det som är tråkigt är ju att de trots allt ridit för instruktörer och att dessa guidat dem helt åt helsike. Insikten verkar komma när de av någon anledning bytt instruktör och får en bra. Har pratat med flera förtvivlade ryttare i den situationen. (men ett tag efter omstarten är de trots allt glada att de kom till det läget) Allas väg är inte helt rak.

Kunde inte låta bli att kommentera diskussionen i början av tråden.. Man har gjort undersökningar där man jämfört de stora uppslagsverken (typ nationalencyklopedien) med Wikikipedia och Wiki hade faktiskt mer korrekta fakta än dessa uppslagsverk. Så det är nog lite förleget att tro att det bara är skit på Wikipedia..:)

Jag är en sån som är lärd att Wiki inte kan räknas som tillförlitlig källa, men bara därför tror inte jag att allt är skit. Jag tycker wiki är skitbra på många sätt - men ibland blir det lite knasigt, som just i detta fallet.

Jag tycker det är tråkigt att de som vet bättre inte orkar med att ändra och förbättra, för många använder wiki att kolla grejer - tillförlitlig eller inte. Kanske inte använder det i forskningsrapporter, men som "vardags-källa". Iom att många använder wiki så är ju det ett bra ställe att komma ut med sin "korrekta" info, inte bara sitta här och fila på buke.

Spännande att höra att det skett en jämförelse! :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 429
Senast: Habina
·
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 514
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V