Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Om en häst galopperar i tretaktig galopp (inner bak och ytter fram sätts ner exakt samtidigt) men inte har något svävmoment -vad beror...
2
Svar
29
· Visningar
3 757
Senast: bigganl
·
Ridning Ptja, jag tyckte inte min häst gick riktigt normalt idag, kändes absolut inte halt men gick i nån obekräftad gångart. Fick den...
Svar
18
· Visningar
2 309
Senast: Remix
·
Ridning Ska ev köpa en beg barocksadel av detta märke,nån som har erfarenhet av dessa sadlar o på grövre hästar? Jätte tacksam för svar!
Svar
0
· Visningar
833
Senast: Hrannar
·
E
Ridning Jag har skrivit en tråd om detta tidigare men jag hittar den inte. Jag och min väninna (båda 20 år gamla) ska ta en turridning nästa...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: zabby
·
H
Ridning Hejhej :) Jag skulle vilja veta vad man har för avstånd på galoppbommar med 2,3,4 osv språng imellan. jag vet vilka avstånd man ska ha...
Svar
1
· Visningar
1 388
Senast: Buck
·
Ridning Hej! Jag undrar om ni har några tips på hur man ska veta/ta reda på att en tränare är kompetent och seriös? Jag menar att om man som...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: fejko
·
Ridning Nu är det såhär att jag genom min mammas sambo har fått ett erbjudande att ta emot ett varmblods sto på 10 år. Hästen i fråga är fullt...
Svar
6
· Visningar
2 433
Senast: NotlikeI
·
Ridning Jag har länge ridit i Amazonas sadlar, olika sorter, och har för det mesta gillat hur jag sitter i dessa. Jag upplever en skillnad mot...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 635
Ridning Jag har en undran om en häst jag rider ibland. Ett fullblodssto född 95 som TOTALVÄGRAR när man ens tänker tanken på att rida ut...
Svar
16
· Visningar
2 816
Senast: sows
·
Ridning Är det någon skillnad mellan de olika modellerna i Deuber & Partners sadeluprogram? Med tanke på hur de ligger på hästen, menar jag...
Svar
0
· Visningar
1 187
Ridning Jag kommer eventuellt att flytta till ett stall som ligger vid en landsväg. Det är väl inte världens mest trafikerade väg men det är en...
Svar
15
· Visningar
3 437
Senast: Chili
·
Ridning Jag har en varmblods valack som tagits av travet för ca 8 år sedan och har sen dess varit ridhäst. Han har varit oridbar hela vintern...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: Merwen
·
M
Ridning Jag rider ett varmblods sto som har varit travare. Hon verkar inte tycka om sitt bett och går och gapar när jag rider henne. Hon är pigg...
2
Svar
22
· Visningar
3 279
I
Ridning Jag är en vuxen nybörjare som rider på nivå 2-3 på en ridskola. Jag är lite kluven på om jag ska fortsätta eller inte, samtidigt vet jag...
Svar
16
· Visningar
2 853
Ridning Du är ute och rider (i detta fall en större häst, 176 cm i mkh, 12 år) och hästen är oerhört störd, stressad och irriterad på bitandes...
2
Svar
21
· Visningar
2 572
Senast: CBJack
·
N
Ridning skulle vilja börja träna mer cavaletti med min D-ponny. Behöver lite tips och inspiration då jag själv inte har så storr erfarenhet av...
Svar
5
· Visningar
5 559
Senast: NoraHansson
·
Ridning Jag har köpt ett islandssto på 4 år, hon är inriden men inte utbildad. Jag rider för AR tränare två ggr i månaden och blandar in mycket...
Svar
5
· Visningar
1 653
Senast: pjufff
·
P
Ridning Hej! :D Jag har en d ponny som är 4 år. Han blir väldigt stark när jag rider ut på honom, det är nästan så att jag inte kan hålla...
Svar
4
· Visningar
1 000
C
  • Låst
Ridning hej jag undrar om det är nån som har bra tips eller råd hur man bygger upp musklerna igen på en häst. Ska sätta igång en häst som jag...
Svar
4
· Visningar
3 618
Senast: IngelaH
·
Ridning värmerekord här idag med 32 grader:crazy: Har varit ca 28-30 grader hela veckan. Hur gör ni då med ridningen? min häst har i alla...
2
Svar
22
· Visningar
6 477
Senast: Ickapeltz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar