Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har provridit en häst som jag kan få ha på "lån" och i några år. Jag har varit och provridit tre gånger och känner ägaren. Hästen är...
Svar
12
· Visningar
1 875
Senast: iNHALE
·
Ridning Jag skall börja börja rida i ett ridhus nu i höst, då kan man välja mellan helår eller termin i anläggningsavgift. Men det jag undrar är...
Svar
2
· Visningar
7 793
Senast: Serena
·
S
Ridning Vet inte riktigt vad jag ska göra. har varit hos kiropraktor, sjukgymnaster m.m men har inte kommit på lösning av problemet. Men jag får...
Svar
15
· Visningar
2 003
Ridning Jodåmensåatte.. Efter 10 veckors boxvila har jag äntligen fått börja sätta igång mitt lilla gryn..eller ja..min lilla-:devil: får jag...
Svar
12
· Visningar
3 483
Senast: mooona
·
Ridning Jag har nu anmält mig till första klubbtävlingen på 15 år! (Har haft riduppehåll i 10 år). Gud va nervös jag är :) Jag har några frågor...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: Eliseeh
·
Ridning Hur skulle ni resonera om: En häst som har lite svårt att sänka korset och bära sig korrekt men när den väl gör det orkar den inte...
2
Svar
30
· Visningar
4 906
Senast: kryddan
·
Ridning Hörde för ett tag sedan någon i stallet som påstod att ett fullgott ridpass för hästen ibland (med betoning på ibland) kunde få bestå av...
Svar
18
· Visningar
3 590
Senast: mackan
·
Ridning Funderade på det här med felaktig/ej korrekt benställning och hållbarhet. Har har under mina år haft 2 hästar som har haft felaktig...
Svar
17
· Visningar
7 695
Senast: Sandra78
·
Ridning Jag har en häst som suger tag i bettet och liksom blir stum i munnen när man rider. Hon hänger även lite på bettet och blir framtung...
Svar
3
· Visningar
1 637
Senast: Miloni
·
I
Ridning Hej! jag är en 15-årig tjej som har blivit jättesugen på att börja rida, eller iallafall testa på. Verkar så härligt att rida... dock så...
Svar
3
· Visningar
1 018
M
Ridning ...har någon en bra film på samlad trav? Och en bra beskrivning på hur den ska vara? Jag har letat på youtube men hittar inget... missan
2 3 4
Svar
77
· Visningar
21 072
Senast: Immer
·
Ridning Jag köpte en varmblodstravare på 13 år för 14 dagar sen och hans bakgrund är att han har gått på travet i många år sen blev ridhäst men...
Svar
9
· Visningar
1 589
Senast: sandrafors
·
H
Ridning Ja, som rubriken lyder. Hur förbereder du dig och din häst för Hubertusjakt? Hur lägger du upp träningen? Ungefär hur lång tid...
Svar
2
· Visningar
1 271
Senast: Hekla2001
·
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 684
Senast: Skugga
·
Ridning Nu, alla anatomikunniga, behöver jag er hjälp. Visste inte vad jag skulle söka på, så om det finns någon tråd på samma ämne får ni...
Svar
13
· Visningar
1 571
Senast: Balahé
·
Ridning Jag har precis sålt min "vanliga" häst. Primärt pga att jag har problem med mina höftleder. Har höftledsartros och nedsatt rörlighet...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Popcorn
·
S
Ridning Sitter uppe och tittade på lite hästklipp på tuben när denna filmen kom upp. Tycker det i helhet ser mycket harmoniskt och sunt ut. Har...
Svar
12
· Visningar
2 798
Senast: Annie_92
·
Ridning Jag ska till Portugal och rida Lusitano i november men behöver veta lite vad de olika termerna heter på engelska? Det jag letar efter är...
Svar
11
· Visningar
5 303
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej vi har precis fått en fd.travhäst på foder,han är 25år och va inte riden på ca.6mån vi ska sätta igång han igen.Och nu kommer min...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: Lager
·
T
Ridning Hej! Jag och min kompis har precis fått hem en häst som vi ska ha på foder. När vi provred henne och började trava, så typ...
Svar
17
· Visningar
1 859
Senast: Coolfrees
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka