Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Ridning Hej! Jag har nyligen börjat på ridning för första gången i mitt liv, och älskar det redan! Men nu har jag ett litet problem som ni...
Svar
8
· Visningar
1 956
Senast: Cascade
·
J
Ridning Mitt arabsto är extremt hetsigt av sig, hela tiden, det spelar ingen roll vart man rider elr om man rider dressyr, hoppning osv.. Jag...
Svar
16
· Visningar
3 724
Senast: Pali
·
A
Ridning Hejsan! Ska försöka göra en lång historia kort. Jag köpte mig ett lettiskt halvblod (7 år) i juni som jag visste var otroligt känslig i...
2
Svar
31
· Visningar
4 831
Ridning Som rubriken lyder så har jag skaffat mig en fd travare. Vill nu försöka att lära honom galopp och galoppskänkeln. Har provat ett antal...
2
Svar
30
· Visningar
4 128
Senast: lady_mike
·
J
Ridning Jag tkr att min sits i hoppning är rent av hemsk ibland... Min häst är riktigt framåt & storhoppad, vilket gör att jag känner mig...
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: Jumping
·
C
Ridning Hejsan! Blir hästskötare på en 19 årig welsh cob valack imorgon och undrar om det är någon som har några bra ridövningar som man kan...
Svar
6
· Visningar
1 623
Senast: Sandra78
·
Ridning Behöver hjälp med min foderhäst, hon har börjat att vägra gå framåt i ridningen. Hon har alltid varit lite seg vid ridning och har...
Svar
19
· Visningar
2 118
Senast: Sasse
·
A
Ridning Hej! Har fått börja ridträna min travare pga av för lite muskler på höger sida. ( Har gjort de sen i april ) Han är lydig och så men...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: Lella
·
Ridning Har en islandshäst som vi har haft i 10 år och han har alltid varit som han är.. Gillar att testa nya ryttare.. Jag har inte ridit honom...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Ridning Behöver lite hjälp och synpunkter ang min häst och hoppning. Oftast (finns undantag) när vi ska hoppa eller bara trava över bommar så...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: caten82
·
Ridning Att följa oilka ryttares och tränares koppling bakåt i historien tycker jag är intressant. Tränare C är upplärd av tränare B, vilken i...
Svar
5
· Visningar
2 819
H
Ridning Hejsa, kan någon vara snäll och ge mig hjälp, tips på övningar, råd eller liknande? Har nyligen köpt en dressyrhäst som vid...
Svar
5
· Visningar
1 300
Senast: Speedway
·
Ridning Som rubriken säger så har min häst spatt och han behöver bygga muskler och stärka sin kondition. Konditionen har jag hyfsad koll på hur...
Svar
0
· Visningar
898
Senast: Aleel
·
N
Ridning Hej! Jag har länge undrat varför man vill att hästen ska drägla vid tävling/träning? Den kan ju knappast prestera bättre genom att...
Svar
8
· Visningar
1 843
C
Ridning Hej, jo snabb fråga jag undrar hur man gör så att hästen ökar steglängd i skritt eller trav?? Tack för svar!:) Mvh Cascade
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Cascade
·
H
Ridning Läs Metros artikel om sjuka galopptävlingar i USA. Djurrättsorganisationen PETA har smygfilmat tvååriga galopphästar som pressas till...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: em-pirre
·
S
Ridning Hej! Jag har en islandshäst som har lite problem med tölten, är det någon som har några bra tips på övningar som man kan göra, gärna...
Svar
4
· Visningar
1 496
B
Ridning hej,ursäkta,fel,på,datorn,mellanslag.:( jag,har,en,nordsvensktravare,som,är,välriden,o,duktig...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: busan
·
Ridning Hej Har fått ett litet problem med min medryttar ponny. De e så att han en bit in i ridturen (alltid när vi rider ute på sandvägar)...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: mackan
·
Ridning Har funderat på detta i några år och vill veta vad ni tycker/tror.. Vilken ridstil är det egentligen som är den bästa för hästen och...
Svar
12
· Visningar
2 336
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur