Hur ofta rider ni ut?

Sv: Hur ofta rider ni ut?

Rider ut ca 3 gånger i veckan och ca 3 gånger dressyr.
Rider dock aldrig i ridhus, bara i padock .

jag rider ut 4 grr av 6 ggr i veckan, ungefär. inget jag har spikat direkt! rider dressyr både i padocken och ute på fälten, ska börja hoppa också någon gång i veckan så då blir det fler gånger i padocken. dock håller jag till mest i padocken på vintern än sommaren, för det är på sommaren man får passa på att rida ut :D

Jag rider alltid på gärdet när det inte är snö där, ridhus blir väldigt sällan för mig, utan i princip bara när det är dåligt väder (eller man tränar (för tränare)/tävlar). Sedan skrittar jag av och fram ute, men riktig uteritt blir inte jätteofta faktiskt, jag rider nästan alltid själv, så blir bara någon kort runda typ var 6-9nde dag...

Delvis kl*

Gud vad roligt, jag trodde att det var betydligt fler som satt & harvade runt i ridhuset varje dag. Så är det iallafall här hemma:crazy:
Eller ja, sandpaddocken är inräknad, hur som helst handlar det om enbart dressyrarbete för alldeles för många av våra 7 privathästar i stallet..
För mig är det välidigt svårt att förstå att man kan se det på det sättet att en häst tycker det är okej att gå i ridhuset 6 dagar i veckan, rids ut ett par, kanske 5 gånger om året. Vi har dessutom helt okej och ibland riktigt bra ridvägar. Bättre än många andra!

Jag är inte den som rider ut 5 dagar i veckan, men försöker med iallafall 2 dagar i veckan + en skrittdag ute.
Man blir väääldigt bortskämd med ridhus/ridbana på anläggningen, speciellt vintertid. Jag tror iallfall att de lyckligaste hästarna är de som får arbeta i skogen!:banana:

Om jag inte räknar vår gräspaddock som ute så rider vi ut i skog och mark ca 4 dagar i veckan. På vintern har vi ingen paddock alls så då blir de uppplogade grusvägarna/skogsvägarna varje dag vi rider, 5-6 dagar/veckan.

Önskar vi hade ridavstånd till ett ridhus åtminstone på vintern:cry:

jag rider ut ca 4 dagar i veckan, dock så har jag ingen skog att rida i :( utan det är bara runt en åker och upp och ner för några markvägar, rider nästan alltid ut när vi skrittar av.

jag har bara varit i ett ridhus 1 gång på 2 år, innan var det oftare.
har dåliga ridvägar men försöker iaf 1 gång i veckan hemma.
sen blir det skogsbanan på travbanan ca 1 gång/veckan
sen resten på ridbanan hemma och ofta en gång/veckan in och rida fort på travbanan.
rids ca 4-6 dagar (på banan gäller blandat tömkörning, longering och ridning)

med tidigare häst brukade vi hålla till på ridbana 1-3 dagar i veckan en lektion för tränare och en gång då vi övade lite på egen hand, ibland nån longering/tömkörning också resten uteritt i någon form.

nuvarande häst blir det väldigt lite ridbana, han är 4 år och fokus ligger på att få honom i form till travet så det blir mycket körning, men ibland blir det lite tömkörning eller ridning på ridbanan, antagligen mer senare i sommar när han kommit igång lite mer. (han har haft en skada bland annat)

nästintill varje dag förutom när man ska hoppträna.
dressyr tränar jag även när ja rider ut ;)

jag rider ut nästa hela tiden, förutom när jag har en tränare på banan. Min häst tycker mest om skog å natur! :)

på vintern blir det oftast 2 dagar på ridbana eller runt gården och sen en dag ut.

På sommaren blir det mest 3-4 dagar ute och 1 dag på ridbanan, ungefär :)

Varje dag jag inte rider för tränare.

Har aldrig sett någon mening med att rida runt på en liten plätt när naturen erbjuder så mycket mer möjligheter. Min häst är till exempel tusen gånger lättare att träna vettigt med lite sluttningar/backar, då behöver inte piloten vara lika duktig för att få resultat :o På en bana ger dålig ridning mycket värre resultat tror jag, det värsta jag vet är när man känner att böjda spår inte blir i balans och man inte lyckas rätta till det :eek:

Varje gång jag rider, eftersom jag inte har tillgång till någon paddock eller ridhus.

Rider ut ca 1-2 ggr per vecka. Vi har inte så roliga vägar kring oss och min häst är inte van att ridas ut så därför blir det inte mer men jag skulle gärna rida ut ca e dagar per vecka. Vi har paddock på gården och lite fält runtom där jag brukar träna. Ridhus finns 4 minuter bort men man måste köra dit på grund av hårt trafikerad väg.

För det mesta. Vi har ridbana vid stallet, brukar dressyra eller tömköra på den någon gång i veckan och rida ut resten.

Jag rider min "gamla" häst ca 5 dagar i veckan och då blir det uteridning för det mesta. Har tillgång till paddock på gården, rider där när vi ska ha mer koncentrationsträning med volter mm, och vid markarbete, kanske 1 gång per vecka. Annars tränar vi lika bra ute i skog och mark :)

Unghästen rids ca 4 dagar i veckan och jag rider mest ut med honom också, brukar ta nåt markarbetspass eller ett pass med övningar kanske 1 gång per vecka i paddocken.

Både jag och hästarna tycker det är roligare att rida ut i skogen :)

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 462
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
745
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V