Ramla av varje uteritt?!

Jag tror också att du behöver träna upp balansen och helst innan du rider ut om du så ofta ramlar av på uteritt. Min kan också vända på en 5 öring och försöka springa hem eller hoppa flera meter åt sidan man har aldrig varit nära på att ramla av iaf inte än så länge, har inte heller känt mig otrygg eller nära att ramla av eller tappa balansen direkt 😅 och jag har inte speciellt bra balans då jag har haft mer än 10 års uppehåll från ridning och hästar. Började om förra hösten och har verkligen fått träna för att hitta ridmusklerna igen och har mycket kvar tills jag är tillbaka där jag var för 15 år sedan då jag sist red regelbundet och tränade.
 

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 843
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 576
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: tessan.g
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 832
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp