Hur ofta rider ni ut?

Sv: Hur ofta rider ni ut?

Minst några gånger i veckan ;) men nu på sommaren går dom på bete så dom rids ut varje gång ;)

Rider typ ut varje dag när ja rider nästan :)
Å rider i en gräspaddock lite då å då å på äng :)

Våra hästar gillar mer att vara ute i skogen än att vara inlåst i en paddock :))

Skrittar ut varje dag, men annars 1 gång i veckan.

Jag tränar min unghäst ca 5 dagar i veckan, ganska korta pass men alltid ute i skogen de gånger jag rider och markarbete blir på volten/ridhuset.

Vad trevligt att din unghäst också får komma ut! ;)
Jag har för mig att de flesta (inte alla) inte vill rida ut med unghästarna på grund av nånting. :(

KL

Rider aldrig ut på S iprincip. Kanske 2 gånger i månaden.

A rids max 2 dagar på banan irad och sedan ut en. Nu går det knappt att rida i skogen så det får bli runt åkrar osv.

Vad trevligt att din unghäst också får komma ut! ;)
Jag har för mig att de flesta (inte alla) inte vill rida ut med unghästarna på grund av nånting. :(

Stackars de hästarnas leder :( Jag anser att en unghäst inte ska ridas/tränas på volt man kan göra så mycket i skog och mark som stärker dem istället för att förstöra dem på en volt, men det är ju min åsikt.

Efter att se alla dessa unghästar som rids på volt och åker mer än vad som är brukligt till klinik så har iaf jag min fasta övertygelse och eftersom jag aldrig haft en häst med ledproblem så tror jag att det delvis beror på att den har fått arbeta naturligt. Ska väl tillägga att alla hästar jag köpt har varit unghästar :D

Kan ju säga att insittningen gör jag i ridhus eller paddock, sen är det bara ut, tycker det är enklast dessutom för hästarna brukar tycka att det är såååå spännande så det brukar sällan eller aldrig bli några större dumheter

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Jag har en 4-åring som rids runt 5 dagar i veckan, max 2 av de brukar bli på banan :)

Vi rider ut varje gång jag rider, förutom när vi har träning :)

Min häst rids i skogen varje gång förutom vid hoppning. Så småningom ska vi börja träna dressyr för instruktör också så då blir det ju en dag till på banan. Men just nu byggs hon upp i under skogsturer för att orka bära sig på banan sen.

Planen är 3 ggr, men utöver det ofta av eller påskritt ute, vintertid när det är ridhus iställetför utebana blir det oftare att jag påbörjar ute och avslutar med lite jobb i ridhuset.
Men jag jobbar hästen lika mkt ute som på banan, i form o mkt lyfta på fötter, klättra o rejält pådriv i trav o galopp för att få upp rygg o stärka bakdelen;)
så det blir inte så mkt bara lulla runt..

Jag brukar rida ut ca varannan dag på sommaren och en gång per vecka på vintern. Men jag tränar nog hårdare när jag rider ut. Då har man ju bjudningen för att rida sidvärts i princip hela tiden.

Min häst rids 6 dagar i veckan och utav dom så rider jag ut 2-3 gånger. Skrittar alltid av ute. Har egen ridbana på gåreden och grannen har ett ridhus, 5 min skritt dit. På vintern blir det ungefär lika mycket uteritt kan variera lite beroende på underlaget. Rider gärna markarbete/lydnad ute då min bekväma häst har mera framåtbjudning i skogen än på ridbanan.
Planen är dock att börja hoppträna 2 gånger i vecka nu till hösten eftersom det är det vi sattsar på.

för mig varierar det. ibland får elma komma ut alla dagar i veckan och ibland kanske 4 gånger i veckan, men aldrig mindre än så :)

kl
Vi är mer ute i skogen/längs sand- och grusvägar än på ridbanan. Av 6 dagar ridning är 5 pass ute och ett på ridbanan :)

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 462
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
745
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka