Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Har ett 13 holländskt halvblodssto på foder (ca 1 1/2 månad nu) som jag tävlar och tränar dressyr med. Hon är härlig att rida även om...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Lager
·
Ridning Hellu! . Har för en vecka sen fått ett Varmblods Sto på 13 år. Hon är rädd inne i ridhuset, Har varit därinne nu, tre/Fem gånger...
Svar
7
· Visningar
1 039
Senast: Lager
·
Ridning En kompis messade och frågade om jag skulle kunna hålla lite lektioner för henne och hennes kompis. Jag är ingen hejare på att lära...
Svar
6
· Visningar
1 150
P
Ridning Vad ska man göra för att få hästen att sluta försöka dra tyglarna ur händerna på en? Vad kan orsaken vara för att han gör så? Det är så...
Svar
4
· Visningar
1 398
Senast: angelwings
·
I
Ridning Har en häst som funkar på det mesta hittills.Har provat lite olika bett fram och tillbaka, varierar med bettlöst på uteritter mm. Men...
Svar
4
· Visningar
1 544
Senast: mackan
·
S
Ridning Hej! Jag har en dotter på snart 10 år och som går i ridskola. Då jag själv tyvärr inte gick i ridskola som barn så är allt "nytt" för...
Svar
19
· Visningar
1 983
Senast: Safir74
·
Ridning .. eller två! ;) Jag kom på igårkväll när jag skulle somna efter ett tokbra pass med hästen att jag har ett stort svart hål i den...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: Ettie
·
E
Ridning Hej, jag har ett haflinger sto på 8 år på foder som tidigare gått med sin mamma i hela sitt liv. Nu har vi problemet att det går inte...
Svar
7
· Visningar
1 233
Senast: iNHALE
·
Ridning .... är inget som mitt nya fullblodssto har lust med! Jag har precis börjat rida henne och skrittar o travar bara. Hon har gått löp...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: Tajger
·
Ridning När vi väntade på vår måttbeställda sadel så red dottern i över 2 månader barbacka mest hela tiden. Hon blev faktiskt ganska...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: Harbor
·
Ridning Jag har en fråga när det gäller åringar. En åring som är väldigt välutvecklad (kallblod), är det en fördel eller nackdel? Hur resonerar ni?
Svar
5
· Visningar
968
Ridning Letar ny ponny till pojkarna och nu har jag två stycken ponnyer på gång. Båda är mycket trevliga och ligger i samma prisklass. Ponny...
2
Svar
23
· Visningar
2 531
Senast: Mysaan
·
G
Ridning Hur resonerar ni angående detta: att en häst är blöt av regn och som ska ridas med sadel? Själv rider jag inte då utan låter hästen...
2
Svar
25
· Visningar
4 599
Senast: kryddelydd
·
L
Ridning Jag har en fråga. Vad tycker ni känns bäst att rida med? Ett sidepull träns eller ett vanligt träns med bett? Själv har jag nyligen...
Svar
7
· Visningar
1 273
Senast: lenoreberglund
·
  • Låst
Ridning Hur vanligt är det med framåtvinklade stångbett? Med lyftande tyngdpunkt, eller hur man bäst beskriver det. :angel: Söker man bara...
2
Svar
31
· Visningar
3 397
Senast: Immer
·
Ridning Visste inte riktigt vart jag skulle sätta tråden men det är inte ett problem utan mer ett för mig annorlunda beteénde som jag undrar om...
Svar
6
· Visningar
1 396
Senast: worthless
·
Ridning Jag bor i ett björntätt område och nu har det tydligen "flyttat in" en stor björnhane där jag brukar rida. Så börjar undra hur man...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Rosett
·
Ridning Vet inte om jag placerat tråden rätt, men är ny här;) Min nya häst är extremt duktig i hoppningen(bara 5 år) och har verkligen...
Svar
17
· Visningar
2 268
Ridning Snälla hjälp mig !! Har ett problem, iaf som jag tar upp nu ;) Det är min sits, o då speciellt underskänkeln..Den lixom flaxar när...
Svar
17
· Visningar
2 773
Senast: diabla
·
Ridning Lägger den här då jag tror jag kan få mest svar, är det fel så flytta den. Kan någon svara på om man hålmässigt kan ha Comforts...
Svar
4
· Visningar
1 513
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka