Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har en K2 på min amazonas jeanne d'arc som suttit fint på min häst med wide i bomstorlek. Har nu köpt en ST espaniola K4 som jag vet att...
Svar
18
· Visningar
4 768
Senast: bigganl
·
P
Ridning Hej! Jag har precis börjat rida ett sto som inte blivit riden på ett x antal år... Det är så, att vid ridning så blir hon väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 720
Senast: Bakam
·
Ridning Jag har nu ridit för två olika instruktörer som, om jag fattat rätt, har HELT olika åsikt om vartåt magögonen/bäckenet ska vara riktat...
2
Svar
27
· Visningar
3 439
Senast: drysno
·
Ridning Vad tycker ni att är en bra tid att vänta på att tävla en ny inköpt häst? Det kan ju ta flera månader att lära känna den, men i vissa...
Svar
4
· Visningar
1 235
Senast: Emsan
·
E
Ridning Som jag förstår på TR, så får man tävla ungponny bland storhästar, om ryttaren är äldre än 18. Men jag har inte än hittat något som...
Svar
6
· Visningar
2 629
Senast: eelinsvensson
·
Ridning Jag är en av de som inte har ridit ordentligt i vinter. Jag har helt enkelt inte hunnit, eller snarare orkat. Jag går i nian, och...
2
Svar
28
· Visningar
2 904
H
Ridning Hej :) jag är en 14 årig tjej som har ridit på ridskola i ca 3,5 år nu. Jag tycker det är jätte kul att rida och sköta hästar hur som...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 499
Senast: Totola
·
Ridning HUR känner man att hästen går i fel galopp???Obalans? Har även svårt att känna ( utan att titta) när jag sitter ner på fel ben i...
Svar
12
· Visningar
3 554
Senast: Tahari
·
O
Ridning Jag har pratat med en tjej som köpte min 20 åriga dam .. hon sa att hon inte ridit hästen i skogen något alls , hon har ägt hästen i...
Svar
19
· Visningar
3 994
Senast: Augusti_
·
Ridning Jag tror nämligen att någon stulit den! :D Kort bakgrund; Haft uppehåll i ridningen i nästan 4 år (eller något sånt) och har nu...
Svar
15
· Visningar
2 195
Senast: Kookaburra
·
Ridning Vet inte om denna tråden hamnar rätt nu, om inte så flytta den gärna;) Min häst fick för ett par veckor sedan efter ett besök på...
Svar
2
· Visningar
2 274
Senast: MalinM
·
F
Ridning Hej! Hittade ingen sånhär tråd och eftersom jag är fruktansvärt uttråkad så passar jag på att skapa en själv! (kan även vara så att jag...
Svar
11
· Visningar
8 029
Senast: Tahari
·
Ridning Ja.. Som överskriften antyder, barbackaridning, ägnar ni er åt det någongång? Själv har jag precis börjat göra det. Det känns som att...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 334
Senast: EllenNathalia
·
  • Låst
Ridning Jag har en dispyt med några ryttarkompisar angående en ryttares vikt och skulle vilja höra några andra åsikter i frågan. Ryttaren är...
Svar
3
· Visningar
1 118
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag har på senare tid börjat intressera mig mycket för akademisk ridning och lärt mig mycket intressant och för mig vettiga resonemang...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 354
Senast: monster1
·
Ridning Var nyss på träning med ny tränare. Denne menade att " sittbenen endast verkar samlande/bromsande, inte drivande". Hur använder ni...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 426
Senast: Totola
·
F
Ridning Hur ofta bör hästarna ridas? Det är inviduellt ja. Om den hästen som jag rider inte blir riden på 2-3 dagar i rad i veckan så blir den...
2
Svar
22
· Visningar
20 131
Senast: tuaphua
·
E
Ridning Hej! =) Fick nyligen veta att där i sommar kommer gå islandshästar i hagen mitt emot min bästa väninnas hus, till min stora glädje...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: Elina8
·
S
Ridning (Hoppas att detta kommer rätt nu, sitter vid märklig dator) Nu är jag trött på alla som inte rider AR, aldrig ens har provat men har...
Svar
19
· Visningar
2 038
Senast: ridtravare
·
S
Ridning Skulle bli glad om ni kunde ge tips på vad jag kan förbättra i min sits och inverkan på hästen för att få den i en lite mer ärlig form...
2
Svar
31
· Visningar
4 121
Senast: ffengvall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar