Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Ridning Vad menas med att en häst inte har några olater? vet inte om den här tråden är rätt placerad rätt :p
Svar
2
· Visningar
1 424
Senast: ridtravare
·
Ridning Såg en video idag på en tjej som red sin häst med en longerlina som löpte igenom munnen.. Alltså inget huvudlag utan en helt vanlig...
Svar
3
· Visningar
1 485
Senast: ardennern
·
Ridning Varför är det sådan torka på det här? I min värld brukar vi diskutera allt mellan himmel o jord o även jämföra olika tränares idéer o...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
14 617
Senast: IngelaH
·
Ridning Är sugen på att hoppa ikväll, göra lite gymnastikövningar. Ngn som har lite inspiration?
Svar
1
· Visningar
876
Senast: ardennern
·
N
Ridning Jag hoppas jag lade tråden rätt, annars är det bara och flytta på den. Jo, jag har gått och lagt mig till med en olat helt plötsligt...
Svar
3
· Visningar
1 233
Senast: Nimwen
·
Ridning Har ett litet problem som jag gärna skulle höra om synpunkter på: Min häst kan ibland (som idag) bli istadig mot skänkeln, vilket...
Svar
8
· Visningar
4 000
Ridning Long story short: har en islandshäst som jag tänkt sälja för jag tycker inte det är kul att rida honom, men jag älskar att vara i...
Svar
17
· Visningar
3 341
Senast: angelaL
·
Ridning Hej! Idag var första gången på 3 (?) månader jag red lektion. Fröken häst har ju varit halt sen December och först nu är hon igång...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 375
Senast: ptr
·
Ridning Styrande tygeltag, är det något ni använder er av? Isåfall vilka, i vilka situationer? Tänker t ex på trängande tygeltag, tygeltag...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
17 499
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag är lite osäker på om mitt problem är ridnings- eller hanteringsrealterat. Men jag testar lägga en tråd här, då får vi se vad ni...
Svar
7
· Visningar
1 375
Senast: Iser
·
Ridning Jag ska hålla ett föredrag på min utbildning i morgon om gångarten Trav och ryttarens sits och inverkningar (i trav alltså). Vad...
Svar
5
· Visningar
1 128
Senast: LionQueen
·
Ridning Finns en tråd om detta tidigare men nu startar jag en ny. Vår hästkompis har pensionerats och vi måste rida ut själva nio av tio...
Svar
12
· Visningar
1 540
Senast: ksundstrom
·
J
Ridning Nu har jag en fråga jag har funderat på länge och jag vet inte riktigt om tråden är rätt placerad. När jag rider räknas jag och hästen...
Svar
0
· Visningar
757
Senast: josefineemma
·
S
Ridning Hejsan! :) Jo det är såhär att när jag rider och framförallt när jag skall sakta av från gallop så tappar jag stigbyglarna och blir...
2
Svar
20
· Visningar
2 242
Senast: stallbacken
·
K
Ridning hur ska jag göra jag? jag har snart letat efter en medryttarhäst i ett halvår. antagligen är det en unghäst eller så ligger det för...
2
Svar
31
· Visningar
3 728
Senast: lisa412
·
M
Ridning Hej! har precis börjat ha lektioner för en tjej på 10 år som knappt kan rida. Hon kan knappt rida lätt så vi måste ha lätta övningar...
Svar
18
· Visningar
8 160
Senast: muppen_me
·
L
Ridning Hej, har ni några bra tips på övningar som förbättrar galoppen? :)
Svar
9
· Visningar
1 526
Senast: quizzi
·
H
Ridning hej har letat med ryttar häst i närheten av där jag bor, men hittar inget som passar! vet inte mer va ja ska gö, nån som har...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: hier
·
K
Ridning Hur mycket kan en välriden islänning bära på en lite lättare turridning på 1 timme? Undrar för jag hör så många olika bud!
Svar
1
· Visningar
1 085
Senast: REIN
·
E
Ridning Jag försöker föreställa mig hur hästens muskler ska jobba när jag rider och undrar om man inom klassisk ridkonst är eniga om det eller...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
26 480
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar