Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast om jag menar att hästen har varit halt o inte är tip-top, så betyder inte det att hästen är mkt sämre än vanligt- mitt perspektiv på saken.
Allt är relativt.
Om man inte inser att en skada kan gå upp igen om man bara kör på...Avlastningsskador är otroligt vanliga på ridhästar och det är långt ifrån alla som stått på boxvila som har dem, snarare tvärtom. Givetvis avlastar alla hästar sin hälta, det är ju det som en hälta är. Det som förvånar mig är att du inte tror att den här perioden av avlastning innan hältan är läkt lämnar några spår i hästens kropp.
Även fast man behandlat hältan kan en muskelstelhet kvarstå, den måste behandlas genom rörelse. Oftast är det ju vetrinären som säger till den ängsliga hästägaren att nu är det dags att rida igång, den här sista stelheten försvinner med rörelse. Hur skall hästen kunna stärka upp sig om den inte tränas?
Vem har talat om konstant stelhet? Enligt din devis borde man ju då när hältan släkts kunna rida på i vanlig ordning direkt ifrån boxvila, ingen uppstartsfas nödvändig. Dessutom är hästen alltid lika mjuk, välmusklad och genomarbetad trots att den vilat en längre period. Menar du att din häst är lika välriden efter en viloperiod som när den är på topp träningsmässigt?
Vad är AR-Rehab? Vad är det för konstig rehabilitering som baseras på att hästen skall bli tjock, har jag aldrig hört talas om förut.
Fast om jag menar att hästen har varit halt o inte är tip-top, så betyder inte det att hästen är mkt sämre än vanligt- mitt perspektiv på saken.
Veterinärer säger- tillbaka till samma arbete som innan
Då har vi nog olika definition på rörelsestörning. Alla rörelsestörningar är inte hältor.
Ja, axel, vad är AR-rehab?