Styrande tygeltag?

Sv: Styrande tygeltag?

Jodå, länken funkar men du har missat en bokstav någonstans. Det är just det som gör det så himla bökigt med det extremlånga domännamnet.

Jag hade råkat sätta en liten apostrof någonstans i namnet:cool: Svårt att upptäcka.

Ja, namnet är krångligt.

Jag försökte övertala honom att välja ett kortare alternativ när jag byggde upp den första hemsidan en gång i världen. Men han envisades och det var ju bara att inse att det skulle bli som han ville. :) Har för mig att man hade ett kortare förut men nu verkar man vara tillbaka på den långa igen.

Ett minimikrav för de som skall lära ut AR borde rimligtvis vara att de själva är riddare och inte bara har varit med som fotfolk på någon enstaka helgkurs för B B? Annars blir det lite som att man är bilskolelärare och själv saknar körkort.
De som rider upp för riddarprovet blir ju rekommenderade till det. Vissa av dem väljer att inte rida upp för provet för de tycker inte att det ger något. De har ju kunskapen ändå. (de blir ju rekommenderade)
De kan vara lika bra tränare utan det provet. Det kan ju ha stor kunskap och erfarenhet utan att vara riddare menar jag. Och ha en bra pedagogisk talang, vilket också är viktigt. Hur duktiga de än är hjälper det inte om de inte kan förmedla detta till sina elever.
Den finns det A,B och C-tränare som inte är mycket att hänga i granen, samtidigt som det finns de som är jättebra, så att de har bokstaven gör dem inte till bra tränare.

Tack Immer! Var osäker på piaff eller halva steg. Bytena hade jag helt glömt av.
Kan man kolla hur många som tagit diverse ringar någonstans? Vet att riddare och vånare finns. Men just ringarna har jag nog inte sett ngt om.

Jag tror absolut det finns många bra som inte rider upp för spö eller ringar. Eller inte är bokstavstränare. Men när man själv är väldigt grön kanske man inte kan se vem som är bra. Då borde examen inom det man
Sysslar med borga för viss kvalitet hos tränaren. Så man får hjälp att välja rätt.
Jag vet en del som inte ridit upp för spöet trots att de utan prov skulle fixa provet. Samt fått erbjudanden om rekommendation av riddare. Men de har inte haft lust att betala 10 000 och åka med häst till Danmark för något som egentligen inte är värt något mer än en kul grej för dem. Synd att det inte kan göras lättare.

Tack! Då ser man alltså inte vilka som tagit ringar av de vilande heller. Lite intressant att se det annars hade jag tyckt.
Är det "bara" två som tagit 3 ringar eller fler i Sverige? Eller är det fler du vet om som idag är vilande?

De passiva är nog bortplockade eftersom man inte är aktiv inom inriktningen längre. Passar mig bra. Tror dock inte så många av de passiva hade flera ringar, någon enstaka möjligen.

Men de har inte haft lust att betala 10 000 och åka med häst till Danmark för något som egentligen inte är värt något mer än en kul grej för dem. Synd att det inte kan göras lättare.

Visst kan man göra riddarprovet i Sverige, under en helgkurs för Bent? Det skulle förvåna mig storligen om det inte vore möjligt.
Väpnarprov gör man iaf här hemma, under eller i samband med kurs.
Det blir visserligen dyrt ändå, men man slipper åtminstone distriktsveterinär och överfartsavgifter.

Det går kanske idag. Det vet jag inte. Förr gick fet inte riktigt. Kurserna i Stockholm bockades in av en person som gärna bokade in sina egna elever. Svårt att få plats då. Hur det är idag har jag inte koll på.

Tack så mycket till dig och er andra som har svarat och lagt ut länk! Det var snällt av er! :)

Han har flera olika kursarrangörer runt om i Sverige, så är inte svårt att få en kursplats (fast man måste vara på väpnar- eller riddarnivå iofs).

Den uppdateras inte alltför ofta, tyvärr.
Carina uppdaterade sitt piaffprov för tre veckor sedan.

Just vad gäller uppdateringen av riddarnas sida så görs den antagligen bara efter sommarakademien i augusti. Det är då riddarna får ta emot sina ringar, och nya riddare och väpnare blir medlemmar av ridderskapet.
Ex. så gjorde jag mitt väpnarprov den 23 augusti 2009 och fick vänta ända till den 7 augusti 2010 innan jag blev medlem.

Senast ändrad:

Men när man själv är väldigt grön kanske man inte kan se vem som är bra. Då borde examen inom det man
Sysslar med borga för viss kvalitet hos tränaren. Så man får hjälp att välja rätt.
Håller med dig om det. För de som är oerfarna är det alltid svårt att hitta rätt tränare eftersom de faktiskt inte vet vad de söker. Ju mer man lär sig, ju lättare blir det att sålla och hitta rätt.
Jag vet en del som inte ridit upp för spöet trots att de utan prov skulle fixa provet. Samt fått erbjudanden om rekommendation av riddare. Men de har inte haft lust att betala 10 000 och åka med häst till Danmark för något som egentligen inte är värt något mer än en kul grej för dem.
Det är precis samma resonemang jag också hört.
Synd att det inte kan göras lättare.
Ja.

Liknande trådar

Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 792
Senast: lbb
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 174
Senast: IngelaH
·
Träning Treåringen ger mig lite gråa hår för stunden. Okej att alla mina hästar är/har varit arbetsnarkomaner, men det här är löjligt...
Svar
11
· Visningar
1 528
Senast: Alexandra_W
·
Träning \"Omedvetet\" hotbeteende vid fodring Lite synpunkter och tankar tack! Läs dock HELA texten innan ni svarar. Kele är nu ganska exakt...
Svar
19
· Visningar
1 433
Senast: Honungsblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama