Sv: Styrande tygeltag?
Då får du.... Välja själv på ica.
Då får du.... Välja själv på ica.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ang. instruktörsutbildningarna så får de ju betyg- årgångsetta eller obildbar...
Men du mackan- jag är med på förklaringen till varför det säkert ser ut som det gör. Angående högre meriterade tränare till elever som kommit längre.
Men själv ser jag det som självklart att ju längre en tränare kommit som ryttare och pedagog- desto bättre grunder kommer denne lära ut.
Det är ju det ridning går ut på, att man tragglar grunder om och om och om och om igen bara med olika erfarenheter och nyanser med sig i bagaget vare sig man är på riktig blåbärsnivå eller på hög nivå. Sitter alla grunder som ett smäck, då kan man göra allt!
Men det gör dom aldrig.
Jag kan ha förståelse för om tränare som själv är/har varit väldigt högt satsande gärna vill ha elever som har talang och är högt satsande. Och för elevens skull är det säkert också den bästa kombinationen eftersom den som inte är någon talang eller högt satsande förmodligen skulle känna alltför höga prestationskrav.
Men ser man till kunskapen överlag (om det nu vore möjligt, vilket det inte är i dagsläget) så ser jag ändå det optimala som att även nybörjare och icke-talanger får lära sig från tränare som redan har mycket bra grunder. De som kan lära in rätt från början, inte sätta ryttaren i ruljansen av virrvarr hit och dit som man sen kommer få lära om minst 100 gånger innan man är klar.
Han hörde dig nog- länken fanns ej..