Presentation/lägesrapport/Mål 2011

Sv: Presentation/lägesrapport/Mål 2011

Presentation: Har en islandshäst och en PRE. Det är bara islandshästen jag rider. Den andra är lite väl ung fortfanade, men vi jobba på andra saker. Dock är planen att hon en dag ska bli en riktigt dressyrstjärna (och jag oxå he he...). Förr har jag alltid haft nån annans häst vid sidan om som jag tränat, men just nu räcker det alldeles utmärkt med min lilla köttbulle :).

Lägesrapport: Efter en ganska slapp vinter är vi igång igen på allvar :). v har just nu inte jättemkt ork, men de kommer mer å mer. Däremot är han pigg som tusan och vissa stunder jobar han på riktigt bra. Än så länge är de mest skritturer, mkt klättring, lösgörande arbete och mer fokus på gångarterna bara. Ska börja mer med galoppen nu, har varit svårt då vägarna inte tillåtit, men nu är isen borta och motivationen tillbax :).

Mål 2011: Vara med på en gångartstävlig (lätt klass). Mer samlande. Och få bättre kondis och styrka.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 517
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
425
Senast: Twihard
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama