Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sorry om det lät lite irriterat. Men det är så att det står vems inlägg man svarade på där, bra att veta och det bästa är om man svarar på det inlägget som är skrivet av den man vill skriva till så man inte förvirrar folk
Du kommer fixa henne känner du att du ska "betsla upp" henne ett tag så gör de, säkerheten först . Så många hästar som du har fixat som ingen trodde de skulle gå att få "tama" så måste du börja förstå att du ska lita på dig själv, strunta i vad alla säger om att du ska ut med ett bett som hästen inte funkar på. Men nu hoppas vi att D-ringsbettet kommer fortsätta funka på henne
Jag är ledsen att säga detta men din kära lilla knäppahäst behöver mer än ett starkare bett, ett hjärnimplantat kanske Nej då de är en fin litenhäst (så länge man står på marken och kollar på henne Bra att D-ringsbettet funkade
Hehe de va nog riktat till min lilla polle
Som jag skrev, så vet jag om att jag måste träna lydnad och dressyr och att jag vet om de , men att bara träna dressyr varje dag lär ju inte göra saken bättre då hon lär tröttna på de ganska fort! så jag behöver ett bett som jag kan ha när jag rider ut till hon blir mer lydig!!!!!
Jaktkandar har jag provat och de trivs hon inte alls med
Själv rider jag med hissbett, Vet att många gillar det inte. Det är ju upp till hur ryttare rider och hästar trivs med bettet.... Rider väldigt med mjuk hand o mycket sits.. Han funkar bäst med det här ute ritter.. Han är väldig stark.. Ska byta till Pelhamsbett snart tillbaka.. Hissbett användt ute bara.. Hade förut 3-delad bett funkade inte ALLS! han Drog iväg.. Trots jag ägt min häst 11 år..
Tränat mycket för tränare.. Det är ju " strunt prat"..
Har man en häst som fungerar och trivs med vilket bett det än må vara så varför ska man byta? Målet är inte att rida med ett så stumt bett som möjligt utan att rida med så mycket kommunikation och lyhördhet som möjligt. Ju finare intrument destu finare hjälper. Det är väldigt sällan du ser ryttare i världsklass rida på tränsbett.