Bättre hoppryttare av att rida dressyr?

Sv: Bättre hoppryttare av att rida dressyr?

Självklart måste man hoppa för att bli bra på det, tycker det låter otroligt lite att hoppa 2 ggr per termin. Alla ridskolor jag vart på så är det hoppning var fjärde gång.

Håller med ovanstående, självklart måste man hoppa mycket för att bli skicklig. Hoppryttare har ju ofta flera hästar, och på så sätt lär man sig att hoppa utan att slita ut hästen. Har inte läst tråden, men sök medryttare som du kan hoppträna på en gång i veckan eller hitta en hoppgrupp. Man ska givetvis även rida dressyr samt terräng för att bli en duktig ryttare.

Jag får väl kanske helt enkelt se mig om en annan medryttarhäst..
Det är ju heller inte alltför många kurstillfällen då vi kan rida dressyr eller hoppning.....
Och jag har inte råd att börja rida för privatinstruktör också.

Det har alltid varit hoppning 2 gånger per termin dom snart 20 år jag ridit på den ridskolan.
Min kusin red ett tag på en ridskola i en by utanför stan och jag tror dom hade dressyr, dressyr, dressyr, markarbete, hoppning eller nåt sånt.
Men den ligger mycket längre bort än den här ridskolan (den är dessutom nerlagd nu) och den var aldrig nåt alternativ då mina föräldrar måstat skjutsa mig. Den här ridskolan ligger 10 min promenad från mina föräldrar..

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver all hjälp och tips jag kan få! Jag har börjat märka att jag får väldigt ont i min högra fot när jag rider,Efter kanske...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30