Delmål inom AR

Sv: Delmål inom AR

Tack!:)

Förstå gången jag såg bilder på min egen ridning efter bytet till AR bara grät jag. Den bilden jag hade visualiserat i mitt huvud om hur det såg ut, var en helt annan än det jag såg på korten. Stelt, hårt, drag i bettet och en minst sagt irriterad häst som gick bakom hand i princip hela tiden. Sen ska vi inte tala om min sits!
Nu har det som sagt gått 1 1/2 år sedan dom bilderna togs och jag har hunnit smälta det hela och börja uppskatta det nya jag ser på dom bilder som tas nu. Jag var tvungen att inse att jag inte kunde någonting om ridning, och då har jag tidigare ridit på medelsvår nivå i dressyr... Minst sagt chockerande men ack så nyttigt!
Nu är jag som sagt överlycklig om jag ser några få stegs avslappnad bärighet i skritt på volten med en stabil och nöjd ryttare på ryggen:)
Glad häst=glad ryttare!(och vise versa;) )

Chine Du pratar om att du har, och vad jag kan tolka, fortfarande lägger allt krut på din dotter. Det är minst sagt ärofyllt! Men är det inte dags att hon tar lite mer ansvar för sin utbildning själv och att du lägger lite av krutet på dig?
Hon är säkert ung, kanske pluggar och inte har så mycket pengar, men du är inte elak mot henne om du tar en bråkdel av det du lägger på henne och unnar dig själv en kurs/år istället?
Jag tror säkert hon inte kommer att protestera.
Min mamma har alltid lagt allt hon har haft på mig,och jag älskare henne för det, men jag vill inget hellre än att hon ska unna sig själv någonting och med det må bättre! För hennes välmående får mig att må bättre och så känner säkert din dotter också.
Vore det inte extra roligt om ni båda red på samma kurs och delade den stunden med varandra?

Att tänka lite mer på sig själv gör en inte till en egoist i negativ mening, det kan till och med vara oegoistiskt! :)

Oj vad många svar jag fick:) tack till alla :)
Funderar vidare om jag ska satsa på mej själv inom ridningen eller inte och isf vad jag ska satsa på och med vilken häst.

Min stallkompis filmar mig ibland och för ett par veckor sedan ville hon filma när jag red barbacka. Nu för tiden rider jag dressyrpass barbacka ibland och i skritt och trav går det bra, men i galopp har jag det jobbigt. Känns som jag ska ramla av och det är få språng som det känns som om jag och hästen är i balans med varandra. Hur som helst så filmade hon mig i alla gångarterna och jag fick nästan en chock. På filmen syns knappt någon förändring alls i min sits mellan trav och galopp. Så många gånger bättre såg det ut än vad det känns, så för mig var det verkligen ett jätteplus att se film på barbackaträningen. Sen fick jag ju se att även jag som har en tendens att få mina skänklar för långt bak i vanliga fall, faktiskt kan sitta i stolsits också. Inte så snyggt.
Men hur som helst håller jag med dig. Det är jättenyttigt att bli filmad.

De (få) gångerna jag blivit filmad har det också sett bättre ut än det kännts.

...fast på stillbilder brukar det se urkasst ut, men en stillbild är ju bara ett ögonblick och säjer ju ingenting egentligen. Därför vill jag ha en videokamera, så jag kan se allt. Men vi är två här som önskar en så det blir nog en snart, brukar vara så när dottern vill ha, då får man det;).

Annars funkar det ju med vanliga digitalkameror också om de har videofunktion. Jag köpte en ganska billig variant (16-1700:-? för några år sen) som visserligen inte har världsbäst bildkvalitet på videoklippen men med hjälp av stativ och väl-laddat batteri kan man filma hela träningspass utan problem. :)

Håller med om stillbilder, de säger inte mycket. Iofs har jag svårt att se att en stillbild skulle kunna vara riktigt bra (mätt från mina kritiska ögon) om man inte gjort mycket bra i just det ögonblicket, men är de dåliga kan upplevelsen vara en helt annan om man ser det i rörlig bild istället.

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 706
Senast: Ramona
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 000
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama