Du ska väl inte rida på ridskola??

Sv: Du ska väl inte rida på ridskola??

Ja, jag tror att det beror på att det är så otroligt olika kvalitet på olika ridskolor. Jag tycker min ridskola är en av de bättre. Men det är ju inte värre än att man provar på och passar det inte så slutar man. En av fördelarna med att inte vara medryttare osv. Man slipper förklara sig om varför man bestämmer sig att tex sluta.

Jag har gått lite i samma funderingar!

Senaste åren har jag inte ridit lika mycket sen tidigare, har tävlat MSV dressyr tidigare, men senaste fem åren har jag bara ägnat mig åt unghästar, och inridning. Jag har tappat lite av min egen ridning på det, och skulle väldigt gärna vilja rida lite, där jag mest behöver jobba med mig själv!

Prova på ett par lektioner, känn efter hur det känns!
Jag ska göra det, så fort jag får tid ... typ efter treårstest osv så till hösten ... :angel:

Strunta i vad andra tycker, det är ju du som är viktig när det kommer till din ridning, inte vad folk på läktaren står och säger!

Ja det tycker jag att du ska åka och prova :banana:......

Jag började rida på ridskola igen trots att jag hade medryttarhäst då och jag delade med en kompis till mig som hade en unghäst ....
Vi lärde oss massor trots att man har ridit i många år så är det bra att få en uppfräschning på sits och dyl...och det var kul att rida skolade hästar :)

Sen slutade kompisen eftersom hennes häst var inriden och hade inte tid för annat då ....själv fortsatte jag trots att jag hade tagit en häst på foder...rider fortfarande på ridskolan och tycker det är jättekul....

Ja jag tycker din ide är bra..go for it

Jag kan inte se riktigt vad som skulle vara fel med ridskola. Själv rider jag egen häst på lektion 2-3 dagar i veckan och har inga planer på att sluta med det. Anledningen till det är att jag inte vill sitta och göra samma fel hela tiden utan verkligen utvecklas tillsammans med min häst. Dyrt som bara:devil: blir det men än så länge är det värt pengarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
545
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: Emro
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 748
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar