Få hästen lugn ute

Sv: Få hästen lugn ute

Ett knep när du känner att du börjar spänna dig är att andas ut ordentligt.Försöker man andas in fastnar andetaget ofta i bröstkorgen när man är spänd. Detta tipset hjälpte mig att bli mer avspänd.Hoppas det löser sig.

kl

kom på att en idé är att sysselsätta henne hela tiden. flytta fram och tillbaka över vägen, rid öppna o sluta, och så givetvis tempoväxlingar som du redan kommit på själv. håller man hästarna sysselsatta i huvudet hinner de oftast inte hitta på något bus ;)

Tack för alla tips!
Idag var hon "som vanligt" lugn och avslappnad, men ändå väldigt vaken och pigg.
Hon lyssnade på mig till 100%, och jag spände mig inte heller ;) jag andades :P

Härligt att det släpper! Är jätte bra att lära sig andas rätt 'ven i senare livet;) Tex inför en förlossning ehhe

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 516
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 903
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 257
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka