Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ett knep när du känner att du börjar spänna dig är att andas ut ordentligt.Försöker man andas in fastnar andetaget ofta i bröstkorgen när man är spänd. Detta tipset hjälpte mig att bli mer avspänd.Hoppas det löser sig.
kom på att en idé är att sysselsätta henne hela tiden. flytta fram och tillbaka över vägen, rid öppna o sluta, och så givetvis tempoväxlingar som du redan kommit på själv. håller man hästarna sysselsatta i huvudet hinner de oftast inte hitta på något bus
Tack för alla tips!
Idag var hon "som vanligt" lugn och avslappnad, men ändå väldigt vaken och pigg.
Hon lyssnade på mig till 100%, och jag spände mig inte heller jag andades :P
Hästhantering
Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
Foder & Strö Ja, alla de gräs jag skrev i första inlägget stod som en grupp. Trodde det var en "testgrupp", men kan ha missförstått. Får höra med vet...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.