Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag försöker få ett stöd genom att driva henne in i handen, tyvärr går det åt skogen, men det är så jag lärt mig att man ska göra för att rida ut formen på hästarna.
Men hallå. vart ska hon då ta vägen när hon nu faktiskt tar skänkelnJag försöker få ett stöd genom att driva henne in i handen, tyvärr går det åt skogen, men det är så jag lärt mig att man ska göra för att rida ut formen på hästarna.
Som jag skrev innan i tråden så blir det tvärnit om man inte håller i tyglarna.
Hon blir ännu mer spänd och rullar in nosen mer eller kör upp huvudet och spänner hela sin hals åt fel håll.
Tycker du det är bättre? Att hon spänner sig ännu mer bara nosen kommer fram?
Enligt massören så är detta mycket, mycket skadligt, men han påpekar även att det inte är bra för henne att gå i en kort form heller,
vilket jag håller med om, men han hävdar att en stjärnkikarform är betydligt mer skadlig för en ponny av den här typen.
Hade hon velat ta mer tygel så hade hon gjort det, jag sitter inte och blåhåller i munnen på henne för att hon ska kröka på nacken Jag försöker få ett stöd
genom att driva henne in i handen, tyvärr går det åt skogen, men det är så jag lärt mig att man ska göra för att rida ut formen på hästarna.
Men att överge hästen och att ge den mera tygel är två väldigt olika saker. Man kan ju länga tygeln utan att överge hästen. Att ge mera tygel är ju inte det samma som att släppa tygeln.Som man kan se på filmen så har jag dåligt med stöd/kontakt i alla fall.
Men man kan inte be om att hästen ska lyssna på skänkeln om man överger den framtill. Då rusar ju hästen bara.