Centrerad ridning.

Sv: Centrerad ridning.

Centrerad ridning har betytt massor för mig! Har turen att vi har en instruktör på ridskolan som är utbildad i CR och sedan jag började rida för henne har jag fått en starkare bål/rygg och bättre ridkänsla.

När jag började rida min systers varmblodsvalack runt år 2004 red jag den "vanliga" läran tills jag fick möjlihet att rida för henne istället och det var verkligen vad båda jag och hästen behövde :bow:

Det är en underbar känsla att arbeta MED hästen i harmoni med sig själv i fokus, vad händer om jag gör såhär? Eller såhär? Lika fantastiskt de gånger man kan få en ridskolehäst att dansa.

Ridskolehästarna är mycket mer hållbara nu för tiden än vad de var för en 7-8 år sedan, bättre musklade och jämnare i kropparna.

Sv: Centrerad ridning.

Nopp, Toini..

Men nu är hästrackaren svullen i ett ben..
Skit oxå! :grin:

Men men..
Huvudsaken är att hon blir frisk och det är väl inte hela världen att låna en annan..

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 540
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama