Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Hej alla kloka! Som rubriken lyder så har min hund problem med torra trampdynor som spricker. Jag har provat flera olika salvor...
Svar
15
· Visningar
20 729
Senast: Sorelli
·
Hundavel & Ras Jag håller på att kika på en till hund. Och det lutar åt jaktlabben. Men allt jag läser och får fram är att det skiljer sig så otroligt... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 994
Senast: Lazy Lady
·
Övr. Hund Vet inte om jag får länka till mitt blogginlägg men oavsett faktumet att hundar självklart inte ska skrämma folk, springa fram och gapa... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 097
Senast: ginnies
·
Hundhälsa En olycka kommer ju sällan ensam sägs det. 16 november fick min snart 8-åriga dobermannhane sitt första (såvitt vi vet iaf)...
Svar
19
· Visningar
4 925
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Hej! Min hund bröt en klo (sporren eller "tumklon" som jag säger) i söndags och fick klokapseln borttagen igår. Så pulpan är alltså...
Svar
8
· Visningar
21 756
Hundavel & Ras Är det någon som vet vad som händer om man inte tar hänsyn till de regler som finns för tik med valpar och dräktig tik vid prov. Är det...
Svar
17
· Visningar
1 373
Hundavel & Ras Hejsan, jag har en fråga. 2011 sålde jag en liten taxvalp med bibehållen avelsrätt. Allt enligt SKK eftersom jag är ansluten...
Svar
10
· Visningar
2 299
Senast: Novelette
·
Övr. Hund Jag har en tik på snart 2år som har strl 75cm i täcke. Jag letar efter ett billigt och bra fleecetäcke men det verkar inte finnas några...
Svar
14
· Visningar
1 692
Senast: Killaloe
·
Hundhälsa Vi fick lite oplanerat en 5-månaders hanvalp igår, och eftersom vi redan har en tik så kommer någon av dem att kastreras så småningom... 2
Svar
39
· Visningar
5 997
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hur länge håller sig färskfoder bra när det står framme i rumstemperatur? Hur länge kan man lämna det framme?:)
Svar
7
· Visningar
6 308
Övr. Hund Som vanligt börjar jag fundera och analyser direkt något dyker upp. Det här handlar om en oreggad border collie, (inte min vovve, jag...
Svar
6
· Visningar
1 229
Hundhälsa Är helt förkrossad efter vår skogspromenad.. Klistrar in samma text som jag skrev på FB för att få så mycket tankar som möjligt. Var... 2
Svar
37
· Visningar
5 237
Senast: Blueberry
·
Hundhälsa Jag hittade den har pa FB och tankte dela med mig ... For the TV documentary on pet obesity in which I will be participating, I... 2
Svar
28
· Visningar
4 437
Senast: Ainon
·
Hundhälsa Behöver lite hjälp för att spåna fram hur jag ska kunna underlätta bilåkandet för min ena hund, en 5,5 månader gammal hane som blir...
Svar
9
· Visningar
7 891
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Har en kund som har en labbeblandis (mamma ren labbe, pappa labbe-schäfer). Hane 8 månader, okastrerad, familj två vuxna, två barn sex... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 536
Senast: Meibla
·
Övr. Hund Jag har en Schäferkorsning på snart 2år. Hon har redan tappat vinterpälsen och hon badas rättså ofta (varannan månad kanske) så... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 494
Senast: Jadzia
·
Hundhälsa Hmm konstig rubrik... Pratade med en bekant häromdagen om att hunden sover i sängen. Hon sa att hunden ska absolut inte ligga vid... 2
Svar
38
· Visningar
10 566
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna ha lite tips på trevliga brukshundar alt. aktiva sällskapshundar. Jag hade tänkt köpa hund år 2014, vill vara ute i... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 242
Senast: Ninnie
·
Y
Hundavel & Ras Hejsan! Nu ska vi se om det är fler personer i vårat avlånga land som har en eller flera hundar av den underbara rasen Dvärgschnauzer... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
17 780
Övr. Hund Tänker att jag eventuellt ska anmäla mig och hunden på snart 7 månader till en kurs. Saken är den att jag har lite social fobi och...
Svar
12
· Visningar
1 600
Senast: Sandra78
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer