Sv: Tips på val av brukshund/aktiv hundras?
Tack! Jag har mängder på honom
När jag hade häst så var han med mig i stallet och på ridturer och jag tycker inte han drar in så mycket skräp. Blir han blöt och sand och liknande fastnar i fanerna så får han ligga och torka i hallen så hamnar allt där. Det bara trillar av
Jämfört med långhårig schäfer är det nog hugget som stucket pälsmässigt sett. Största skillnaden är nog att hoffen har mer faner på benen.
En bild på honom uppställd.
Typiskt hoffeutryck
Mys med taxpolaren
Vilken fin hund du har! Har du fler bilder?
Har hört om rasen, men jag är inte så förtjust hundar som är lite långhårigare iom dem drar in mer smuts o liknade från stall, men de kanske har samma pälslängd, om något längre, som schäfrar? Svårt att se på bilder, tror inte att jag har träffat en hovawart irl vad jag minns iaf.
Tack! Jag har mängder på honom
När jag hade häst så var han med mig i stallet och på ridturer och jag tycker inte han drar in så mycket skräp. Blir han blöt och sand och liknande fastnar i fanerna så får han ligga och torka i hallen så hamnar allt där. Det bara trillar av
Jämfört med långhårig schäfer är det nog hugget som stucket pälsmässigt sett. Största skillnaden är nog att hoffen har mer faner på benen.
En bild på honom uppställd.
Typiskt hoffeutryck
Mys med taxpolaren