Vad skulle ni gjort om ngn rädd SLÅR era lösa hundar?

Sv: Vad skulle ni gjort om ngn rädd SLÅR era lösa hundar?

Jag anser att en ansvarstagande hundägare har sån pli på sin hund, att man ska kunna låta den springa fritt under uppsikt, i alla fall ibland.

Det kan man göra under den del av året då det är tillåtet.

Sedan är man inte en ansvarstagande hundägare om man väljer att förbise lagen o störning på vilt- det är klart att de flesta som släpper löst menar på att just deras hund inget stör, men det kan ingen sia om innan.Springa efter vilt är inte tillåtet någon del av året, jag tycker det är en märklig åsikt att man ska agera mot lösa hundar först när de skadat, alltså sargat eller bitit ihjäl vilt.

Hundar ska hållas kopplade, ägaren ska ha 100% koll på de.

Jag har fått en stor setter mot mig, jag körde upp foten.

Blir så trött på respektlösa hundägare, det är inte BARA en hund, det kan vara en hund som hoppar upp å ens kläder blir skitiga (skitkul i stallet om man ska tävla å har vita ridbyxor), folk kan vara rädda (och det kan inte någon annan avgöra om de ska eller ej).

Lika synd om hunden som inte har en matte/husse som har koll på den.

Tror faktiskt inte det är lagligt det du gör när du slaktar höns. Att din hund får jaga.. Tror jag ska kolla upp det. För du är ju inte anonym...

Nu har jag kollat upp det själv.

Kom på att det kan vara bra då slaktplatsen syns utifrån och någon förbipasserande mkt väl kan få för sig det du skrev-"att din hund får jaga", inte lätt att se från håll att huvudet är av innan hunden får vara med o sprätta runt och omkring.

Jo, det var tillåtet att ha vovve med i tuppslakt som vi har.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka