Vart ska hunden sova?

Sv: Vart ska hunden sova?

kl
Jag är mest förvånad över att alla verkar ha hundarna sovande i sängen. Mina hundar vill jag inte ha i sängen.

Så tyckte jag med, fram tills nuvarande hunden flyttade in. Jag är uppväxt med hundar och det var bara någon enstaka gång som jag "bjöd upp" nån av dem att göra mig sällskap i sängen. Ville inte ha hundhår, grus, etc. där.

Sen kom det en luddig och gullig valp som skulle sova i mitt rum :love: Och jag insåg att det bästa som finns är att ha en varm och gosig liten plutt i sängen, så nu är han kvar där även om han är lite större nu. Det är trångt i en 120-säng :D

TS: Min hund ligger gärna ungefär i brösthöjd alternativt på mig när vi somnar, antar att han är gossugen. Någon gång ibland ligger han på kudden.
Och han är den mest o-vaktiga hund man kan tänka sig, så det där är nog bara BS.

Grus? Hur kan det bli grus i sängen?
Rubens tassar o mage spolas o torkas ordentligt om han blivit skitig när vi varit ute.
Borstar öron o svans, han fäller inte eftersom han är klippt.

Jag tycker att det alltid blir lite grus, sand eller annat bôs av hundarna. De går in och ut så ofta att jag aldrig skulle kunna få rent dem varje gång. ;) Men jag har inget emot att andra har sina hundar i sängen. Det är upp till var och en. Man gör vad man trivs med.

Våra hundar har några olika ställen att sova på: soffan, hundbädd, golvet eller i sängen. Lagotton får sova uppe vid huvudändan om hon vill, men det får inte labben, han får hålla sig i fotändan.
Aggressiva av att sova nära, pyttsan!

kl
Jag är mest förvånad över att alla verkar ha hundarna sovande i sängen. Mina hundar vill jag inte ha i sängen. Inte för att jag tror de blir vaktigare direkt, utan för att jag inte vill ha grus i sängen ovh inte heller trångt. Vår lilla hund skulle få sova i sängen om han låg vid fötterna (inte i vägen där), men vi har provat ett par gånger och han far upp och skäller totalt hysteriskt vid minsta ljud i huset då. Sömnen blev det inte mycket med då. När han inte sover där är han tyst under natten. Jag tror i te det finns så mycket rätt eller fel generellt. Man få se vad som fungerar bäst. Funkar det bra att hunden sover i sängen så är detväl bara att fortsätta så.

min långhåriga chihuahua kan dra med sig mycket grus in om han nyss varit ute, så visst kan det bli grus i sängen ibland. men mina kan inte komma upp själva i sängen numera... så efter sista promenaden får de ligga i sin säng några minuter och torka upp :) JAG skulle inte klara av en natt utan dem i sängen... därför får jag stå ut med lite grus i sängen ibland ;)

men när det gäller vaktandet så tror jag oxå att din bekant kollat för mycket på CM :)

Min hund får inte vara i sängen, han är inte på övervåningen över huvudtaget faktiskt. Men jag vill inte ha honom i sängen då det blir extremt mycket hår, och han vaktar ganska mycket då han är ute i huset så att säga... Han har sitt rum och där slappnar han av och där sover även han allra bäst.

Sen har jag haft andra hundar när jag bodde hemma och de sov i sängen och det har aldrig vart några problem... Att det skulle bli vaktiga tror jag inte en sekund på!

Inga hundar i sängen här heller , och inte i soffan heller.
Sovrummet på övervåningen och dit går de inte upp.
Vi har "mysmadrass" på golvet istället och där ligger vi i en hög hela familjen och har kvalitetstid :)

Att de skulle vakta mer för att de ligger vid kudden låter väldigt långsökt :grin:

Mina svärföräldrar har berättat om en person i släkten som hade en ... vad heter det .. ? "Båtsman-hund" ni vet ..
.. som sov i sängen och till slut morrade åt matte när hon skulle gå till sängs , som blev så rädd att hon la sej i soffan , men summa summarum av den historien , så skulle hon nog inte ha den hunden alls , och hunden blev också omplacerad.

Den hund som vi nyligen tagit bort var väldigt vaktig på mej , och hon sov ju inte i sängen alls .. så det har naturligtvis inte med det att göra !

KL

Enda gångerna det varit hundförbud inte bara i sängen, utan i sovrummet öht var på den tiden vi hade kor.
Speciellt kvigorna åt inte alltid upp efterbörden, så då fick hundarna den. Problemet var att de inte åt upp den direkt, de grävde ner den för att "ensileras"? Åts upp vid senare tillfälle o då stank det AS om jyckarna något dygn.
Det var knappt de fick vara inomhus öht :angel:

Nej, hunden blir inte aggressiv för att den ligger på kudden.

Hundarna ska sova där det passar. Här vill vi inte ha de i sängen, så de sover på golvet, i sin bädd eller i soffan.

Såhär låg jag och min ena en stund igår kväll, tills vi skulle gå ut och kvällskissa, och för att jag ville kunna andas normalt igen :angel:;) då han väger en del.

601164_408618962557405_1176623578_n.jpg

Att hunden skulle bli vaktig eller aggressiv av att ligga i sängen /vid huvudet var ju en intressant teori, jag säger som dom andra och tror personen kollat för mkt på CM :devil:

Knapplån

Min hund ligger mellan mig och sambon i sängen. Ofta med huvudet på kudden. Däremot vill han inte ha täcke på sig för det tycker han blir för varmt. Han går ner på golvet ibland om han tycker att det blir för varmt och sedan kommer han upp efter en stund igen.

Min hund har iallafall inte blivit vaktig eller aggressiv på något sätt av att få ligga i sängen. Snarare ännu mer gosig och trygg.

Ursäkta frågan, men vad väger hunden i förhållande till dig? Den ser ju ut som en varloss, men det kan ju bero på kamera vinkeln.:confused:

Oj enorm hund:eek::p
Är det en schäfer? Ser väldigt stor ut:p

Tack för alla svar föresten! Min bekanta hade tydligen haft en hund som började vakta henne, enligt henne pga att hunden fick sova i sängen. Sambon fick tillslut inte sova i sängen:crazy:.
Tyckte det lät konstigt när hon berättade det men ville inte riskera nått imed att min vovve redan har tendenser till att morra i tid och otid:p

På tal om att inte få sova i sängen. En hund vi hade under en kort tid sov alltid i min dåvarande sambos säng när han inte var hemma. (Killen gjorde lumpen då så han sov ibland där och ibland hemma.) En dag när han kom hem sent så tyckte hunden att han kunde minsann gå och lägga sig någon annanstans för han sov så gott i sängen. När killen sa till hunden att gå ned så ställde han sig helt sonika och kissade i sängen med en blick på killen som sa allt :D Får inte jag sova här så ska minsann inte du vilja göra det heller tyckte hunden :p Jag skrattade så att jag höll på att kissa på mig kan jag säga :rofl: Fast vaktig, nä det var aldrig han heller.

Alla hundar som har vakt i sig kan det slå lite slint för så att dem börjar vakta folk men att tro att detta skulle vara pga att hunden sover på kudden köper jag inte dock skulle jag inte vilja ha en hund på kudden som har tendenser till att vakta mig speciellt inte om jag faktiskt vill ha en annan person isängen också. Tror du kan sova lugnt och tryggt även i framtiden

ot.. slänger väll oxå in en bild på killarna från igår, (inte lika stor som din men nästan :angel:)

2dgssqv.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 244
Senast: Hermelin
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Tjatter Jag reflekterade precis lite över vilka olika sov-preferenser mina hundar haft :D Samojeden ville sova på golvet, gärna så svalt som...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 849
Senast: Zinfernia
·
Övr. Hund Min hund (7 månader) väljer att somna någonstans ute i lägenheten men vi har dörren öppen till sovrummet så han kan komma in till oss om...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 586
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar